- Jag är sjuk


Och herregud, hur mycket kan en människa sova?!
Blev väckt av telefonen, favoritväckningen, men vad
ska jag säga, klockan är ju snart kväller för tusan...

Precis som det ska vara, man är frisk så länge man
måste och nu när allt livsviktigt som flytt är gjort så
slappnar man av och DÅ sätter bakterierna/viruset
igång, full fart, dyngsjuk....

Ska försöka hålla mig i sängen idag, måste försöka
vila mig frisk, sådär som man jämt säger till alla andra,
det är vila som behövs, vila och vätska, läs Pepsi!

Mycket synd är det dock då en viss bloggkompis ju
kommer hit i helgen, inte kommer jag att kunna ta
en fika nånstans nu heller :-(
1 Magda:

skriven

Aja... usch stackars dig... Hoppas att du kryar på dig snabbt... Vi får ta en fika en annan gång i stället... För de kommer ju fler gånger...



Just nu sitter vi här o är så där lagom trötta o mosiga... Druckit några glas vin.... o de är fredag kväll... så jag gissar att vi somnar snart...



2 Madeleineslife:

skriven

Usch, ja det är som du säger, när man slappnar av så kommer bomben!



har legat hela dagen oxå...



Krya på dig!

Kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: