- Återigen, min tjusige morfar ;-)




Utan att fråga om lov eller något så visar
jag härmed upp delar av min ypperligt
snygga släkt ;-)

(för ni ser väl hur otroligt tjusig morfar var?)

Det här är från vintern 1941-42,
morfar inkallad för beredskap
var hemma i Skåne på permission.

(såååå, ni som klagar över vintern där nere,
ni har haft snö förut, här är fotobeviset!)



1 Tojjan:

skriven

Ja, fin bild. Men jag skulle faktiskt ha kommenterat det du skrev om den lätt hysteriska arbetsnarkomanen till trebarnsmorsa...men det gick inte att komma in på den kommentaren...



Hoppas du har det ok. Jag håller by the way med dig om att det är gött att vara hemma när barnen kommer från skolan.



//Kramen

2 Madeleineslife:

skriven

Ville kommentera det sista inlägget, men då det inte går så får jag ta detta istället.



Absolut inget att vara stolt över!!!!

Jag skäms att hon gör så. Är uppvuxen med en närvarande mamma, gick aldrig på dagis, började på fritids när jag var 10 år för att dom skilldes.

Får jag bestämma så vill jag vara hemma med mina barn.

Är trött på alla som säger att dom måste träffa sona kompisar på dagis, men hallå?! Vart tog det sociala med varandra, föräldrar i vägen?!

Umgås hemma med barnen istället, hitta påsaker tillsammans!

Vill inte byta bort minbarndom & min mamma som var hemma mot något annat i världen. Jag hade kompisar ändå, dom träffades & gjorde utflyter & fikade...



Kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: