- Konsten att undvika shopping, googla!




Surar lite den här "morgonen".... är van att vakna med huvudvärk men de sista veckorna
känns det som att nacken har börjat strula igen. Har ju ett gammalt diskbråck som hållit
sig lugnt länge, kan ju bero på att jag faktiskt inte ägnat mig åt så mycket tunga lyft de
sista åren, men nu finns egentligen ingen anledning till att det ska börja vara ont igen..

Blev så lycklig när vi hittade av en nackkudde på Nolia-mässan för en 8 år sedan kanske.
Helt plötsligt kunde jag ligga på sidan igen efter ett par plågsamma år enbart placerad på
rygg, så nära himmelriket man kunde komma kändes det som!

Men vips så har jag löst hela nackproblematiken... när inte huvvet är med så kan man ju
låta fingrarna jobba och det krävdes inte många sekunder av Googlande innan jag ju blev
påmind om den där enkla saken som kallas DRAG! Vi bor i ett hus från -78, vår inluft består
av någon sorts låda nedanför fönstren med en liten, liten pinne på sidan som man ska kunna
reglera luftflödet med.... (OM man är stark som en björn och har ett exemplariskt pincettgrepp)

Fönstret är placerat på min högra sida sett, utifrån min datahörna. Konstant kallt drag på
just min vänstra sida av nacken... i dotterns rum ser "ventilationsmackapären" till att hålla
nere lufttempen kring en 9 grader vid fönstret och ja, 15 i rummet i övrigt.. MÅSTE ringa
vaktmästaren på måndag för det här är ju bara korkat!!


(och på tal om googlande...finns inte en chans i .. att jag skulle låta en
endaste kiropraktor/knärta kotor-människa få komma i närheten av min
trasiga nacke!! Lärde mig tidigt att manipulationer av nacke inte är att
leka med, däremot har vi ju en hel massa ryggrad och muskler som är
helt ok att jobba med.)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: