- Så var man utlokaliserad igen


Jag har suttit och häckat vid datorn, kanske mer hängt än häckat men än så länge verkar
uppkopplingen acceptera min närvaro här ibyn, nästan så man inte törs logga ur för nog
tusan kommer det att krångla snart :)

Blir en del gnälliga inlägg här ifrån mig, jag är väl en periodare kanske, men jag blir bara sååå
less när jag inte kan få må bra, jag har inte tänkt förbli den här soffpotatisen i hela mitt liv utan
nu vill jag ha ändring!! Kom igen, skicka mig ett litet svar angående mitt EEG, ska jag fortsätta
att hoppas/vara totalt LIVRÄDD inför fortsatta prover eller ska jag ta tag i vad som fungerar
här och nu?

Gissar på att det är dags att sikta in sig på en höjning av medicinen igen, det fungerar inte så
värst bra med den minskade dosen och pest eller kolera, vad är sämst? Dum eller såhär
svajig? Kunde ju ha varit schysst om inte annat om jag fått ett litet meddelande hur jag verkar
ha det i knoppen, är bara det jag är ute efter just nu...... *hytter med näven åt neurologen till*

Vi ska krypa till kojs alldeles strax, somna till en lite tveksam film..... Snowdogs heter den visst,
en Disney-rulle. Alternativen, en kinesisk rulle eller varför inte en thailändsk? kändes inte så
lockande så vi kör väl lite på lokal anknytningstemat. Finns nämligen en hel hög med hundar
här i Högland -

Högland, en pärla i södra Lappland


 

 

Dagens skrämmande artikel är

 

Wallenberg ska erövra vårdsektorn - Expressen

 

"Nu tar Wallenbergarna över vården.
Deras maktbolag Investor storsatsar på vård och hälsa, rapporterar DI.
Den stora lönsamheten i denna sektor lockar företaget"


Har vi inte lärt oss läxan än?

 

Falck ambulans mörkar livsviktiga brister och misstag - Uppdrag Granskning

 

 

 

Nu tar Wallenbergarna över vården.
Deras maktbolag Investor storsatsar på vård och hälsa, rapporterar DI.
Den stora lönsamheten i denna sektor lockar företaget.
Fakta

Privata vårdjättar



Capio är största privata vårdföretaget med 13 miljarder kronor i omsättning och 15 000 anställda.

Ambea är näst störst, omsätter sju miljarder kronor och har10 300 anställda.

Attendo har 6,1 miljarder kronor i omsättning.
Wallenbergs Aleris omsätter 3,9 miljarder kronor.
Källa: DI

 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: