- Och så kom det ännu en måndag




Jag har ju mitt vanliga besök uppe på sjukan idag men har även hunnit med att
få storfrämmat här hemma. Nu kom iofs bara en fjädedel av gamla grannfamiljen
från byn hit, en annan fjärdedel ligger under kniven o de andra två gästar sina
farföräldrar. Tänker på den här oasen som mitt hem är, nu sitter jag definitivt INTE
och slår mig för bröstet och påstår att det är något otroligt speciellt med min röra
till boning utan mer att här står det stilla, oavsett dag vilken dag man kommer.


Vi, särbon är kvar en dag till, för vanlighetens skull, har det tyst och stilla, som vore
vi ett pensionärspar minsann, och ibland springer verkligheten förbi. Det är en stor
kontrast mellan människor i mitten av livet, de som har barn och jobbar sin eviga
heltid, och vi som liksom har tagit en paus mitt i.


Tänker att det faktiskt inte alls är så farligt att bli gammal, eller lite skruttig. Bara man
lyckas med att anpassa verkligheten till vad man orkar med, eller kan, så kan livet vara
ganska så behagligt. Jag trivs i det lilla, att begränsa intrycken och inte kasta mig in i
stora sammanhang gör ju det hela så mycket mer njutbart, levandet alltså.


Lite bjudgodis från dagens Twitter:

Alliansfritt Sverige - Regeringen KU-anmäls

Fantasifabriken - Tugga i sig kunskap?




1 Tina:

skriven

Och om några måndagar ytterligare är vi snart på RÄTT sida året!!

Kram!

2 Pia Hagman:

skriven

Det handlar ju också om att inse sina begränsningar, att inte tro att man fortfarande kan göra det man kunde DÅ. Det tog mig lång tid. Jag blev frustrerad och kände mig misslyckad. Nu ska jag inte påstå att de känslorna inte dyker upp längre.. men det går snabbare för mig att "tänka rätt"!! :o)



Blir du i stan under jul och nyår?? I så fall kan vi väl träffas och ta en fika på stan!! Det vore kul! Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: