- Nu börjar vi om, eller snart är det omstart, eller whatever, ikväll är det nyår om inte annat!

 

(om sminkningen lyckades.....? njae...tur man kan sudda till det datorn ;)  )


Nu har stora fixa iordning sig inför nyår-fasen börjat! Jajamensan, här ska fixas!

Ehhrrmm.... rent konkret betyder det att jag fortfarande har dubba långkallingar,
det blir ju alltid så kallt på nyårskvällen. Jag har dock bytt ut mina fiskebrallor, de
där nästintill bruna, orginal militärgröna...., med ett STORT hål mitt i grenen, mot
ett par jeans.. Tänkte först korva på mig tightsen men insåg det vansinniga i att
ta det tunnaste plagget ytterst.... tror tom att särbots fleecekallingar är tjockare
än de här jeansen är :)

Jag har rollat mig under armarna, dagens doft är lite mixad, först var det visst
en blå herr-rollon och nu bidde det nån orange sort, exotiskt dagen till ära alltså!

Jag har smetat på ögongelé, förstår inte alls hur det kan komma sig att ögonen
är så små när påsarna UNDER är så jädra stora.... känner mig som en sån där
hopsatt gumma, en sorts ögon, nån annan sorts tanta vad gäller kassar under
ögon o sen min strutnäsa då... o sen har vi tredje versionen, munnen.... Den är
liksom en historia för sig...

Nu ska jag smeta på "bli ung o vacker"-cremen under ögonen, lite slöseri dock
när det ju är så mycket hud där just idag men här ska användas ALLA jul-
klapparna dagen till ära. Sen har vi bara concealern... det där som gör att jag får
vita ringar under mina brungrönblaskiga ögon istället för mörka ringar... Tänk vad
mycket enklare allt hade varit om man skulle varit mörk under istället för ÖVER
sina ögon va?

Särbot har hjälpt till att spänna bh-banden, japp, spännband kan man kalla dom
eftersom att fyllningen är borta, men jag tänkte minimera risken för att jag ska
börja slita o dra i eländet mitt i maten bara, spänn fast, slappna av liksom.

Skrynkelskjortan är på, huvtröjan likaså, statiska håret from hell har fått sig några
doser spray och några omgångar väntar, sen är jag väl redo för promenaden upp
till svägerskan. Vacker som få, hon alltså, inte jag, möter vi det nya året tillsammans
med en folkebärra eller två, hoppas ni får en behaglig afton också. (kan bara säga
att jag kommer att få gosa med kattungar jag minsann, klå det ni som kan ;) )

Gott Nytt år på er och en fortsatt fortsättning liksom....



1 A:

skriven

Kikar in en kortis och önskar en trevlig och lyckad nyårsafton och så ett mycket bättre nytt år förstås!!

KRAMAR!

2 Pia:

skriven

Hoppas ni fick en mysig nyårsafton och att du kom ihåg sminkborttagningsmedlet när du kom hem på morgonkröken!! ;o)

Med förhoppning om ett härligt 2011!!

Kram!

3 Anna:

skriven

Stor fet nyårskram på dej! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: