- När julen närmar sig....


I Aftonbladet läser jag om hur alltfler får vända sig till organisationer som
Majblomman för att försöka ha råd till jul, och precis som de skriver så
handlar det ju inte direkt om att köpa årets julklapp.... surfplattan... eller
en charter till Thailand. Nu handlar det om att kanske få ihop slantar till en
julgran, en julskinka förhöjer ju julkänslan betydligt och visst skulle barnen
bli glada av julklappar?


Kontrasten mellan de här 64,7 miljarder som är den förväntade julhandel-
prognosen och INGA PENGAR ALLS är ganska stor, visst kan ni hålla med
om det?


Vi har alla utförsäkrade och/eller arbetslösa som definitivt
INTE behöver oroa sig över eventuell tillgång av luxuösa julklappar
och platstillgång på flygplan till exotiska platser....

"Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter,

men i övrigt skall inga standardkrav skattefinansieras."

(citat ur Reinfeldts bok Det sovande folket, 1993)



Läs mer hos Ett hjärta RÖTT,

Allt fler bidragsberoende i Alliansens Sverige

 

 

Jag ska inte gnälla, jag vet, min sjukskrivning blev godkänd, min trogna

handläggare på försäkringskassan trollade med tårna så här blev alla

räkningar betalda i tid, men det betyder INTE att jag glömmer gårdagen,

det betyder inte att jag inte ser alla andra som kämpar!

(men det betyder att jag kan samla ork till nästa omgång,

nästa fight, I´m still here!)




1 Anita S-s:

skriven

Vilken underbar blogg du har :) Jag ska nog försöka få till en jag också , blev ju plötsligt ännu mer inspirerad nu . Kram vännen

2 Katta & Doriz:

skriven

Det är så fint att skänka pengar till fadderbarn och till alla dessa galor. Men våra svenska barn? Och varför talas det bara om de barn som har föräldrar som lever på soc? Alla de svenska barn som har föräldrar som lever på existensminimum då? De är MÅNGA!

Jag köper alltid majblommor. Har gjort det sen jag var liten. Kommer från samma halvö som Beda Hallberg som skapade majblomman. Kanske är jag extra engagerad pga det. Eller kanske är jag extra engagerad för att jag vet hur det är att inte kunna köpa julklappar, eller att få nya skor.

Ser du; även jag kan elda upp mig!

Kram till dig underbara kvinna! Fortsätt som innan, du behövs!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: