- Kontraster är dagens tanke




Jag vet inte om ni ser det men på det översta räcket, lite till höger om mitten, så står ordet orgie.
Gårdagens väder, som för stunden blev svartvitt, sände allt utom signaler om en pågående orgie
till mig ivf. Det var lugnt, soligt och bara en tio grader kallt, inte en svettig ormgrop så långt ögat
kunde se....

Mariehemsängarna står för lugn och ro hemma hos mig, om vi räknar bort Brännbollshelgen förstås.
Även om det alltid känns lika löjligt att trampa omkring där själv så är det ganska så härligt, på vintern
är allt så vitt och mjukt och under de "gröna årstiderna" rullar dimman in på kvällssidan och lurar en
att tro att man kanske tagit sig över till England ändå.


Jag måste ju erkänna att jag är sur, irriterad och f-bannad över att jag inte kommer igång som
jag vill men har tänkt möta upp den här omgången av knaster och sprak med medvetet lugn.
Låter antagligen väldigt pretentiöst och inte vet jag, vet bara att det är jädrigt korkat att ge sig ut
i julhetsen om jag inte känner mig helt stabil i epilepsin, punkt.


Tråkigt som tusan att det tär på att sitta vid datorn också, ett ganska nytt fenomen minst sagt,
men jag försöker lyssna och lära, eller känna och lära snarare. Kan räkna in tre kvällar på raken
när det varit jobbigt, i går toppade jag allt genom att köra just Ray Charles-looken för att se om
ett par MÖRKA solglasögon skulle göra susen. Kände mig löjlig men eftersom att den empatiska,
och humoristiska, delen av familjen påstod att jag såg COOL ut så fortsatte jag så, en cool kväll
med svag belysning och avstängd dator för det mesta.


Vad man BORDE göra just nu är väl en massa nytta kanske,
ska rulla köttbullar i eftermiddag men det är väl ungefär allt,
man kan knappast räkna in en tvätt eller två som direkt aktivitet
eller hur?

Ta det lugnt därute, julen kommer oavsett om ni rusat igenom alla affärer eller inte,
lev lagom, länge och livskvalitativt, typ. Vi satsar på morgondagen vi andra som inte
riktigt är med i ekorrhjulet i dag.



1 Camilla:

skriven

Kramar om


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: