- Inget är som väntans tider...


Så otroligt lämpligt Herr Hägglunds nya fina satsning på vården kom då...



Just i dag när vi varit en sväng förbi det privata alternativet, INTE mitt val
utan dotterns alldeles egna listning ;-)  för koll av stooooooora onda hals-
mandlar och ont, ont, ont!!

Snabbsänkan signalerade infektion, 78, så att hon legat helt utslagen sen
natten mot måndag är förståeligt, men vi har inte fått provsvaren än så
här ägnas tiden mest åt väntan med andra ord...

(jag surnar till en gnutta då jag tycker att vi har ett ganska "säkert" kort
här hemma, dottern är åtminstone tredje led av oerhört krånglande hals,
vi andra har redan slitit ut våra, och eftersom att hon ständigt blir strandad
med dessa infektioner så kanske, kanske en släng antibiotika kunde ges
som alternativ till "läka ut själv"-metoden?)

Jag är medveten om problematiken med överutskrivande av antibiotika, jag
förstår vikten av att stoppa utvecklingen av resistenta bakterier men eftersom
att hon nu plågat sig igenom både bihåleinflammationer utan medicinering och
för att inte tala om den influensaspäckade förra vintern så börjar det kännas
som att vi måste ge henne en chans att få bli frisk....


"I Stockholm, Skåne och Västra Götalandsregionen skriver läkarna ut mest antibiotika.
Målet för 2011 är att förskrivningen ska minska med tio procent i varje landsting, oavsett
utgångsläget. Under 2012 kommer kravet att sättas högre." - DN




Just nu struntar jag i det, RING UPP NU DÅ,
vi har inget vidare mysväder här i Umeå så
det är en underdrift att säga att jag längtar
efter att ge mig ut i blåsten...


O när jag ändå är igång o gnäller,
EEG-svar till mamman kanske?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: