- Hallelujah!!




Vi har också någon form av snöstorm här uppe i Umeå, riktig fluffsnö som
yr omkring och en 8-10 minusgrader. Det snällaste man kan säga är väl
att det ser ganska amerikanskt "julsagefilmiskt" ut..... Sanningen är väl den att
inte tusan ger då jag mig ut idag, alltså inga julklappar i dag heller...


Men nu var det inte det jag skulle skriva om, jag ville bara sammanfatta vilka
människor som faktiskt ringer på min dörr och har mage att vilja titta in....
(har väl inte så stort umgänge nuförtiden vilket kanske ger ett lite skevt
resultat men here we go!)


Sista halvåret har 100 % av vännerna varit TROENDE, mer eller mindre aktivt
kristna som antingen sjunger i kör eller skakar grytor på torget (bland annat)!

Det här är ju helt vansinnigt, jag som är allt annat än troende, jag som blir så
trött på de där 97 % av övriga gruppen människor som vågar sig på att ringa
på vår dörr och jo, försöka sälja in samma jädra Gud IGEN?!?!

Är man uppkäftig om man sätter upp en liten skylt som säger

- Kom INTE hit o TRO, här VET vi redan!

eller nåt liknande? Nu menar jag inte att vänner ska vara tvungna
att överge sin "övertygelse"... hmmm, men jag VILL inte bli såhär
"Hallelujad" hemma hos mig... Ni är lika välkomna som vilken telefon-
försäljare som helst, här kränger man ingenting, jag kan själv
nämligen!


insåg precis att dotra börjar köra om mig i ren ordförståelse
OCKSÅ.... suck...... jag kallar mig ateist men hon, hon är
agnostiker minnsan... jag tror INTE på någon Gud men hon
tar det hela lite mer nyanserat, vi vet ju egentligen inte
hur det hela ligger till ;-)



Förresten, här har ni svaret på den där frågan ni alltid har funderat över,
bla bla bla bla bla
bla bla bla bla...

"Alla de här olika gåvorna eller förmågorna är precis lika mycket värda, lika betydelsefulla - allt beroende på situationen och omständigheterna - och Gud ger oss dem efter behov. Och därför får vi inte heller se någon av dem som det enda beviset för Guds andes närvaro i oss eller ens som ett bevis på större andlighet eller starkare tro. De är uttryckligen gåvor - en "extra bonus" - som Gud ger vid speciella tillfällen, i situationer där de kan vara till nytta, för att ge oss möjlighet att uträtta ännu mer än vi skulle kunnat göra av egen kraft." påstår Thor-Leif Strinnberg.



1 Magda:

skriven

HA ha ha...Ja tips o tips...Jag har aldrig varit gift eller förlovad. Helt omärkt i hela mitt liv o jag är 38 år...

Jag misstänker dock att om jag gifter mig en dag så är de med just Janne!!! =)

Planen finns bara inte bestämt när än...He he he...Kan ta allt från 1 månad till flera år innan vi genom för den... Ha ha ha...Så vi skyndar långsamt vilket inte skadar alls =)



Över till dig!!! Tro!!! Eländes elände!! Tror inte på gud... Jag är övertygad om att allt sker på grund av slumpen o våra egna val! Om jag råkar vara på en plats just när något sker så beror de på mina val hur detta sen utvecklar sig!



Jag tror inte att gud i sin allsmäktighet sitter där uppe o drar i trådarna!!!



2 Camilla:

skriven

Sänder¨en stor Kram såhär på söndag kväll i snöstorm och allt! KRAM

3 Pia Hagman:

skriven

Jag tror på att vi alla har något gudomligt inom oss. Jag tror på karma. Jag tror på ett liv före detta och efter detta liv. Jag har haft kontakt med nära och kära på andra sidan. Jag tror på rätt mycket! ;o)

4 Katta & Doriz:

skriven

Konstigt; att tro på gubbe i himlen som leker med oss som spratteldockor är ok. Men man får inte tro på att det finns sådant vi inte ser, som tex själar av avlidna. Eller småfolk vet ja! Själv har jag vuxit upp i en släkt med kvinnor som varit övertygade om att småfolk och vättar finns, att de döda stannar kvar hos oss och vakar. Men någon gud har det inte trotts på. Inte av mig heller. Vad som ter mig skrämmande är att man måste böna och be om hjälp. En gud som låte barn och vuxna lida tills man bönar och ber om hjälp kan inte vara god. Gud, om den finns, är en ren jävel!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: