- Tyst, på mitt alldeles egna sätt




Man skulle kunna tro att jag verkligen lider av en avancerad 40-årskris
men så är inte fallet, inte enbart ivf ;) (man skulle även kunna kalla mig
"bananface" och inte ligga många millimeter från sanningen...)


Tänkte bara visa upp mig i min allra tuffaste surf-outfit.... Eller äta mat-look,
eller se på tv-stuk, välj själva, den fungerar på allt nämligen. Har haft några
jobbiga dygn med strul i knoppen, försöker minimera intryck genom att liksom
bygga in mig själv i nåt mörkt och lite mjukt och det fungerar hyfsat TROTS
att det ser ruskigt fel ut på en 42-årig tanta mitt i mörkaste december.

Tänker inte ens försöka skriva något vettigt, har gjort några tappra försök
på fb men kopplingarna gör att jag framstår som en korkad människa som
inte ens försöker tänka, vilket inte kunde vara längre från sanningen...

Korkad må väl vara men jo, här tänks så det knakar,
att det sen inte kommer ut riktigt rätt är en helt annan
femma som man får leva med, eller gilla läget.


Ser att Jan Gustavson är uppe i media igen, funderar över
hur alla "friska" tänker på det som kommer fram i press och tv.

Återigen, man kan inte vara FRISK förräns man har blivit frisk,
att det ska vara så svårt att förstå?! Här har vi, ännu en gång,
ett SOLKLART fall med en man som är för sjuk för att arbeta,
TROTS det så kickar det nya systemet in och oavsett alla hans
diagnoser så ska han in i köttkvarnen en vända han med.

Vad är det som inte har framgått, kan ni verkligen ha missat att
det är många som inte ens klarar av sin "möjlighet" till återgång
i arbete, sin arbetslivsintroduktion eller sin tur till stupstocken
utan måste vara hemma??? För sjuk för rehabilitering men
pga vår nya sjukreform med tvångsinförd KARENS på 3 månader


Läs mer om Jan här -


(vad mitt problem är då? lite trasigt i skallen bara, ett litet elfel kan man säga)





1 Wivvi:

skriven

Jag upplever inte alls dig som korkad. Sounds like you have a "bad hair day" ;) typ. För övrigt kan ju looken ge lite stjärnstatus.



Och om någon missat det cyniska förhållningssättet från vår regering gentemot vanligt folk (vi som gör så gott vi kan, frisk som sjuk) så är det dom som är korkade.

2 Tina:

skriven

Absolut inte korkad, varför säger du så??!!!!

Och jag tycker inte att regeringen är cynisk. Jag vet fortfarande 6 personer, i min närhet, som är "sjuka" på papper men som är fullt arbetsföra (o i vissa fall arbetar- fast INTE på papper)det är DE som vår vidsynta regering vill åt!

3 Wivvi:

skriven

Tina-jag tror inte du läst 3é stycket i litentantas inlägg appropå korkad.



För övrigt

Så för dig är det alltså helt ok med kollektiv bestraffning alltså? Istället för att hantera de som missbrukar systemet.

Och om du nu vet om 6 personer som inte är sjuka varför tar inte du som en god medborgare och anmäler dessa då?

Och när vi ändå är igång....

Tycker jag att man ska kunna särskilja alla arbetare oxå med att de ska ha olika uniformer.

Dom som tjänar upp till 20' i månaden ska ha grå, de som tjänar 20-30' i månaden får en något ljusare nyans i blått, de som tjänar 30-50' i månaden ska självklart ha någon glad färg och ett emblem som kan visualisera deras privata arbets/låne/sjuk försäkringar. Hur ska vi annars kunna särskilja befolkningen( den grå massan)

50' och därutöver får ju givetvis VITA uniformer för tillhör den rena och dugliga klassen



Då blir det lättare för oss andra att peka ut dem som är dåliga.

Fram för fler pekpinnar och skicka alla som inte fått lägst MVG i skolan iklädd grå uniform att städa åt andra utan möjlighet till att läsa upp sina betyg och utvecklas. "Bliv vid din läst" som så vackert heter.



Jag hoppas att du Tina inte någon gång behöver hamna i en situation där du måste välja Mat eller Tak.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: