- Vilken fredag.....

Datumet spelar nog ingen roll, tror inte på sånt, men fredagar överlag
har en tendens att vara lite si så där......

Jag har varit iväg på Af igen, fått lite mer info, pratat, eller som jag vill
kalla det, svamlat, på om framtiden, den här närmsta härliga =(


Ska in i Iris Hadar, känner mig otroligt kluven inför det hela, försöker
läsa ikapp mig på vad det är och hur det kan hjälpa mig. Vill ju inte
att det ska bli fel, att jag blir helt utdömd eller att jag fastnar i nåt mysko
döläge utan pengar och utan allt.....


Bad om raka puckar, lite ärlighet och jo, jag bör nog vara förberedd på att
sälla mig i de växande leden av bidragssökande på socialkontoret inom en
tämligen snar framtid,
hur i hela h-vete kan det vara rätt?

Hur främjar allt elände som varit i samband med utförsäkringen vår hälsa?
Om det nu blir så att ena stället anser mig vara i behov av rehab och mer
vårdrelaterade insatser och sen det "andra", ja, läs fk med sina sanslösa
kriterier för att ha rätt till en ersättning....

varför ska jag då bli hänvisad till soc?


Alla pratar om SD, om deras hat och hot mot demokratin
"Det är dags att erkänna det:
SD:s framgångar handlar inte bara om att de säljer världens mest lättköpta budskap -
att allt är främlingarnas fel - utan också på att de drivit tålmodigt folkrörelsearbete i en
tid när de större partierna nästan givit den fronten förlorad."

Hatet är en folkrörelse Expressen 13/8 2010
Hatet, föraktet och budskapet att vi långtidssjukskrivna är
roten till allt ont, det är liksom inte lika intressant...






1 A:

skriven

Har bara tagit en kort titt på det här "Iris Hadar", som jag aldrig tidigare hört talas om, men det verkar rätt bra, faktiskt! Verkar i alla fall som att de verkligen tror på att det finns möjligheter för ALLA! Se det som en chans!

Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: