- Svensk politik når bottennoteringar.... vet hut...

Att vi har Fp som snurrar till det ordentligt för sig själva mitt i
valrörelsen kan man väl bara buga, bocka och tacka för!

Nyamko Sabunis åsikter, funderingar, tankar? kring en kortare
föräldraförsäkring för invandrare och en satsning på låglöneyrken
eftersom att fler invandrare ju har lägre utbildning känns inte helt
vettig.

Vill ni lyssna på en bra diskussion med både Sabuni och
Vänsterpartiets talesperson i integrationsfrågor, Kalle Larsson
så får ni en länk här


Har inte alls svårt att förstå reaktionerna, inte alls....
Kräver Sabunis avgång Expressen 18/8 2010

Måste bara få lämna ett litet citat av Kalle när det
handlar om just låglöneyrkena, det är en inte helt
oäven retoriker vi har att göra med här inte!

"..jag fattar faktiskt inte varför Nyamko Sabuni som själv är invandrad
skulle vara genetiskt eller kulturellt bättre lämpad att städa eller få
lägre lön än vad jag som är född svensk man är"

("...alla kan bidra med nånting men det är inte
säkert att det är till de här lönerna vi har idag...")
Nyamko försvarar sitt förslag...

Visst känner ni igen mantrat?

Alla kan men kanske inte
med samma rättigheter,
vettig lön och samma trygghet,

är ju vad de egentligen menar oavsett
om vi är utförsäkrade eller invandrade....


Och visst passar Henrik Emilsson ganska bra in i
hela röran, ja, han med de redan bevingade orden

"Islam är som kommunism eller nazism.
Det finns inga goda utövare, bara
förvirrade eller onda"
1 Oskar:

skriven

Haha, du är för go. Att du ens länkar till något som har med Centrum mot rasism att göra sänker din trovärdighet till nära 0.



Henrik Emilson är varken rasist eller islamofob, lika lite som folkpartiet är det. Men är man inte intresserad av fakta utan baserar allt på lösryckta meningar i Expressen så kan man naturligtvis vinkla vad som helst.



Lycka till i livet

2 litentanta:

skriven

hmmm, citaten kom iofs från radiointervjun och Henrik Emilsons blogginlägg...ja, det finns ju kvar om man är intresserad...



Jag tycker inte att Nyamko har vettiga förslag, eller "nästintill" förslag heller, om jag ställer mig på Kalle och Vänsterns sida i det här fallet så skäms jag inte över det. Det handlar ju till syvende och sist om värderingar, såna som jag definitivt INTE delar med folkpartiet...

3 Oskar:

skriven

Så hur skulle du vilja säga att värderingarna skiljer sig åt? Och då menar jag inte klyschor av typen "alla människors lika värden" utan mera konkreta värderingar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: