- Men ta och ge dig nu Reinfeldt, SKÄMS för fan!! Glöm inte att rycka lille Axén i örat också!






" Ja, nu får svenska folket akta sig lite här för metoden har ju varit
att förtidspensionera och skapa fler långtidssjukskrivna som ett sätt
att dölja långtidsarbetslösheten.


När jag tillträdde som statsminister hade vi alltså över 750 000 förtids-
pensionärer och långtidssjukskrivna. Det vi gör nu är att säga att vi
ska skapa jobb åt människor utifrån egna, egen arbetsförmåga och det är
därför vi har försett Arbetsförmedlingen med en lång rad resurser som
de saknade när Mona Sahlin hade inflytande och som handlar om att
sänka trösklar, jobba med skatterabatter och på det sättet få dom in
i arbete."


Reinfeldt kommenterar socialdemokraternas löfte om att minska
långtidsarbetslösheten till 1 % av arbetskraften.....
Rapport 10/8-2010 (08:40 in i programmet)


Ta och kolla era siffror, ta er tid och tillsätt VETTIGA utredningar
av oss som blivit utkastade i UTFÖRSÄKRINGENS UTANFÖRSKAP,
jag ställer inte upp på att bli nåt jädra valfläsk för er då jag själv
är mitt i min Arbetslivsintroduktion där absolut ingenting har hänt ännu!!


Vi är många som kämpar inte bara mot ohälsa utan numer
också även mot den svenska staten, hur kan NÅGON med
vett och vilja kunna tänka sig att återigen ge förtroendet för
våra liv till en så ickehuman samling politiker som just
Alliansen visat sig vara....


Om ni vill ha ett oerhört KONKRET exempel på vilken nivå allt
ligger på så kan vi använda sig av dagens Axén blogg


Gunnar Axen har för vana att INTE ta in kommentarer som på
något sätt är kritiska, ifrågasättande, överbevisande (jo, för
det finns statistik och det finns statistik) eller öht kritiska mot
regeringens politik.

Idag har han dock gladeligen godkänt den här kommentaren,
notera hur vi utförsäkrade dyker upp återigen, gruppen som
bara duger till som argument......





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: