- Med en fot dinglande mot avgrunden...



Just i dag skiner solen, vaknade med en heltokig huvudvärk som är på väg bort
och har ett enda ärende idag... Eller jag ska åtminstone bara gå åt ett håll =)

Det blir svängen förbi "datadoktorn", ska höra hur det har gått med tillfrisknandet
av ett stycke laptop. OM vi har tur har den piggnat på sig lika mycket som modern
vilket nästan borde innebära en helt nu burk, ska se hur många pengar de känner
sig manade att slita av oss..

Funderar en massa på allt som händer kring mig nuförtiden, för mig är
det en väldigt jobbig sak att bli utförsäkrad, ni är väl vid det här laget mer
än införstådda vid att man inte ALLS är garanterad att få sin sjukpenning
tillbaka som de så fint skriver....


Jag ska utredas, återigen, kanske blir det något bra av det, kanske inte,
det är ganska svårt att kvittra på när man hänger o dinglar såhär utan att
veta hur framtiden ska bli. Fort hamnar man i dessa jädra tankesnurror och
inte är de alltid så positiva ska ni veta.....


Kunde skriva av mig här förut, tömma ut lite känslor och skaka på axlarna,
ta ett steg framåt och tuffa på vidare men nuförtiden har jag inte en aning
om vem som läser och varför.....


Hoppas dock att du/ni har lessnat, lek på med era egna liv och låt den här
tantan få göra sitt. Grejen är ju nämligen inte den att jag är SLUT, inte på
långa vägar, men det tar på att kämpa, vare sig det är med eller mot och
vad ni än har hört om sjukvårdsreformen så tänk till igen...


Det är inte rimligt att hamna i en sån här livssituation pga OHÄLSA.


I oktober väntar soc.... i sommar har familjen litentanta gått
en stadig tusenlapp back varje månad och sen fortsätter det
bara neråt, hur främjar det min hälsa?


Nå ja, det finns hopp, så länge det finns liv kommer det
alltid att finnas hopp och alla har rätt till både sina bra
och dåliga dagar, oavsett om man råkar vara utförsäkrad
eller inte !


I DN skrev Lena Andersson häromdagen om
Kärna eller frukt, nytt språk för gamla tankar.


Knivskarpt sållar hon bland Moderaternas "nyspråk", visar på
hur man helt enkelt vänder på hela kakan och istället för att
ärligt säga som det är, vi nedmonterar den svenska välfärden,
skapar man "välfärdens kärna" !


"Välfärdens kärna är inget nytt utan en bärande del av konservatismens idéarv.
Inför hoten om revolution förstod Otto von Bismarck i Preussen i slutet av 1800-talet att
folket behövde en välfärdskärna.

Alla skulle inte få äta gott och näringsriktigt, men ingen skulle svälta. Att utveckla hela sin
intellektuella potential skulle vara möjligt endast för ett fåtal, men var och en skulle få lära
sig läsa och skriva.

Vid sjukdom skulle ingen hamna på bar backe.
Om jämlikhet handlade det inte,
utan om överlevnad, kanske till och med dräglighet."

Man behöver inte fundera länge över vilken del av befolkningen SOL klassas
till i varje fall...... för honom gick det bra mycket bättre än för oss andra...



(klicka ovan för mer info)


Och givetvis är jag med i RESURS!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: