- Dag 1, arbetsförmågan eller var det oförmågan?




Att jag inte är en positiv en lär väl inte ha passerat någon obemärkt,
att jag ser bra många fler halvtomma glas än de där halvfulla är och
förblir en del av min verklighet, samtidigt som jag faktiskt kan påstå
att jag har en vilja av stål!

I dag fick jag mig lite peppning, eller en hel del ifrågasättande av hur
jag tänker och värderar egenskaper och "viktigheter" i livet, på för-
middagen för att senare på eftermiddagen möta upp mina egna
problem....

Det kan verka hur löjligt som helst att sitta och skriva av en lista,
komma i håg dagens datum för var ny som ska upp på denna lista
och sen försöka sortera det hela så att det blir rätt när man skriver
upp det igen

MEN

det är faktiskt inte så löjligt som jag först trodde.

Det är definitivt lika sorgligt som jag oroade mig för, men ibland ska
man möta verkligheten pang på för att även börja få någon form av
insikt också.

Jag har ett minne som ett såll, jag har tappat bort alla mina gamla
goda sidor, utom svamlandet då som följt mig genom hela livet, och
måste helt enkelt börja fundera om. Det kan vara svårt att komma ihåg
enkla saker som dagens datum ÄVEN om jag skriver det för tjugonde
gången...

Jag kan vara så pass ofokuserad eller distraherad att allt måste
dubbel och trippelkontrolleras UTAN att för den skull vara korkad. Det är
stor skillnad på att sitta hemma i sitt eget hörn och hoppa mellan sidor
på nätet jämfört med att vistas i samma lokaler som både fågelholks-
byggare och andra diskuterande människor.

Inte vet jag vad som kommer att komma ut ur allt det här, kanske kan
jag få den bekräftelsen eller "tillåtelsen" att faktiskt vara den jag är
utan att skämmas, det vore ju det ultimata resultatet. Men likväl är jag
rädd för att det här bara ska bli ännu en spik i kistan....

Minns ju hur lättad jag kände mig när mitt SLU (Särskilda Läkar Utlåtande)
var gjort, Another one bites the dust, jag hade problem som faktiskt
bekräftades, men det hjälpte ju föga....

Blir den här utredningen lika oviktig?

Fick lite nya papper i brevlådan också... eftersom att min ALI stod helt stilla
i somras så har jag ju fått förlängt... glömde bara bort att nu sänks ersättningen
än mer. Mycket ska ha mer, vi med lite får bara mindre och mindre.....

Mjuka Moderater, som Ett hjärta rött skriver om idag, får banne mig se
till att sparka på oss härnere tämligen omgående, bättre bantningskur än
pengabrist och en omänsklig stress över framtiden kan väl knappast finnas,
vi är nog för hårda att känga till om några kilo....



1 Madeleineslife:

skriven

Det är inte lätt att vara positiv när man vet hur jobbigt det är bara i vardagen... Men jag hoppas att du får ut något av det & att det är som du säger, att dom LYSSNAR på DIG!!! För det är dom inte bra på! Dom hör det som dom vill höra...!



Jag har inte kunnat göra den där utredningen pga in dåliga hälsa... Så får se om det blir någon nu? Men det känns som om det är så långt borta ifrån min förmåga att klara av ett arbete!! Men men, dom lyssnar inte på mig, så måste åter igen göra som dom säger.. Med risken att jag åter igen blir sämre & det förblir sen... Ja du ser positiva klubben!



Ha de bäst!

Kramis

2 Barnens Hjältar:

skriven

Du kanske inte är så jäkla positiv alla gånger men du är ovanligt humoristisk för att inte vara det ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: