- Jag har egna åsikter - starka åsikter - men jag tror inte alltid på dem (Bush)


Jag har en favoritpolis här hemma i Umeå, hans formuleringar
går liksom direkt till hjärtat, eller var man nu lägger knepiga
ord kring saker som hänt ;-)


-Han var duktigt packad på ren svenska, säger polisens vakthavande befäl
(handlar om en full 20-åring som skallade sin syster vid 4-tiden på lördagsmorgonen)


"- En av killarna hoppade från bron, den andra från kajen. Det är ju måttligt begåvat.."
(årets två första Umeälvs badande killar)


-"Vi misstänker starkt att det är anlagt för saker och ting brukar inte börja
brinna av sig själva.."

(angående en helt utbränd skogsskördare på Umedalen)


-Man kan väl säga att de blev okontanta med varandra...
( efter ett bråk mellan två norrmän i Hemavan)


-Dödsorsaken är lite oklar...
(angående en död man som blev funnen ovanpå ett tak i centrala Umeå)



Jag ska inte leta mer, måste bara säga att Dan, utan efternamn, verkar vara
en tämligen språkbollande man, härligt att se att det inte bara är jag som
svänger mig runt i ordsnubblerier och sanslösa formuleringar hehe!


(det som är intressant är dock att varje gång han blivit citerad i
kvällspressen uppvisat ett helt annat språk, eller kan det vara så
enkelt att man skriver om för att få fram det hela mer professionellt?)



Hur som haver, jag gillar hans bladder, allt blir
inte nattsvart efter en helg med bråk o fylla!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: