- Vi polititskt korrekta svenskar


Är fascinerad över hur vi svenskar fungerar, eller tänker att vi fungerar.
Det är väldigt viktigt att vara politiskt korrekt, att inte trampa någon på
tårna och gärna kliva in och försvara allt från folkgrupper till allas rätt att
INTE ha niqab...


 

 

Hoppas ni orkade se igenom hela programbiten om det "rasistiska"  programmet

Ring P1, som jag f.ö inte ens har lyssnat på. Även om jag försöker hänga med så

har jag liksom inte vuxit in i just den kanalen ännu....trots min moders önskemål ;-)

 

 

Givetvis så finns här en sida med

regler och ansvar om man ska

kommentera men annars är det mest

bara att tuta och köra!

Ring! Alltid på: 099-510 10



Det jag funderade på när jag ramlade över det här klippet på en bra
mycket mindre politiskt korrekt sida (där har ni en ordvits minsann!)
är väl just hur vi bänder och vrider, analyser och överförstår.


Sen spelar det mindre roll om då tex en "icke europisk"-programledare
är med och absolut INTE tycker att programmet är rasistiskt,


-Joho, det tycker duktiga svensken ändå!



Tänk vad vi kan ändå...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: