- Tillbaka i stan o visst blir man lite sorgsen....


Nu har jag blött upp min lekamen i ett kokhett bad,
jag och Gianfranco (?) med hustru Dervla (?!) fick
oss en lugn stund i mitt efterlängtade badkar.
Harlequin-romanen alltså, inte de där tidigare
nämnda personerna i kött o blod, eller i persona
eller herreje vad hjärnan står stilla nu.....


Dottern är hemma, jag är tillbaka vid min dator efter
lite avrapportering från veckan som gått, man är ju
nyfiken förstås ;-), särbot placerad i blötläggning.


Vad jag blev sorgsen över? (Bear with me, jag är en
stooooooor röra i skallen just nu men jag hade en tanke)


Självklart måste jag in o läsa lite nyheter, VK är ju den
enklaste vägen att gå, än så länge lite mindre skvaller
än kvällspressen, och jo, jag får mitt lystmäte i eländes
elände......


Jag samlar inte på dåliga nyheter, jag är inte bara intresserad av våld och kriminalitet,
MEN jag är förbenat less på att läsa samma sorters rubriker helg efter helg.....


- 11-årig flicka våldtagen i Hultsfred

- Kvinna slagen, sparkad och rånad

- Två män skadade i knivdrama



Tänker inte använda VK:s mest ivriga kommentatörers
favoritfras:

- Var är föräldrarna??


men nog måste det ha gått fel nånstans på vägen...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: