- Sol ute, sol inne, sol i hjärta o sol i sinne!


Så ja, nu är det som det ska vara. Under tiden jag försöker
samla ihop resterna av ett kök, knöla ner min sk packning
i väskan och kolla av nätet, givetvis, så skiner solen!

Får till min tröst höra att det ivf blåser kallt ute, vilken sol-
neurotiker man är som ständigt har samvetskval för att man
inte är ute när solen väl visar sig.... (tror att jag har större
problem med det än om jag ligger fel till vad gäller städning..)

Lite, läs MYCKET, frustrerad är jag över att vårt lugna, fina
område återigen återfinns i en artikel i lokalpressen. Jag
vet att Umeå växer och jag vet att vi har en tämligen låg
brottslighet här, jag vill ändå inte vara med om eländet,
samma sak har ju hänt med mitt barndomsområde, Mariehem,
tänk om man bara kunde knäppa med fingrarna och göra allt
bra....

Nå ja, ska väl ta en rök innan disken avslutas, hoppas på att
svägerskan hinner komma tillbaka med en dunk vatten och
sen, sen är det bara att vänta.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: