- Shake, rattle and f-ing roll!


Här hemma inväntas bara ett stort lugn,
det skakar på ganska bra och jag börjar
bli lite sliten, men jag ändrar inte inställning,

I morgon är en annan dag!





Dagens Ett hjärta RÖTT
behandlar hur vi har gått


Från den svenska modellen till bidragsmodellen

"I dag når bara drygt 10 procent av alla arbetslösa upp till 80
procent i ersättning, och uppemot hälften har ingen ersättning alls"




Sen ser jag också att Jenny Fjell, som skapade nätverket

RESURS - Respekt för Sjuka och Utsattas Rätt i Samhället

har blivit intervjuad i Kollega,

Läkaren som slåss för de mest utsatta.


Det kan väl inte bara jag som reagerar över att både läkare
och fd försäkringskassechefer, som Göran Söderlund är så
ensamma i sin kamp för alla trasiga medborgare?

Var är alla andra? Vem bland oss kommer ALDRIG att bli
sjuk och ALDRIG åldras? Bara för att ni har jobb och lön
idag finns trots allt en morgondag.....


"Jennys roll som läkare är att inge hopp och ge rätt behandling. Men med sjukregler
som stressar sjuka ut i jobb och stjälper deras ekonomi, försvåras hennes arbete.

Ekonomisk trygghet är en grund för att medicin och behandling ska fungerar, menar hon.
Det går inte att förvänta sig positiv effekt om patienten upplever stark ångest och oro i
nför det faktum att de inte kommer att kunna försörja sig."

Kollega 26/4-10




Visit RESURS


Nu ska jag inte försöka tänka
mer, ivf inte för idag, tack och
bock och kampen går vidare,

i morgon är en annan dag!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: