- Om att bli frisk i försäkringskassans regi...


Först så var det en litentanta med trasigheter, en tjurig tanta som
gett sig f-n på att komma tillbaka i jobb och även om hon försökt
förut, och misslyckats.. så var det dags nu, FÄRDIG liksom!


Jag kan väl kanske inte säga att jag har rusat fram i kapacitet eller
nått de höjder på de tider jag önskat, men jag har tjurat på och jag
kan kämpa! Saker tar tid när man har defekter...., anledningen till
att jag varit hemma har ju trots allt handlat om det, trasigheter och
krångel.


Kan dra massor av egna jävligheter, tror inte att det hjälper till eller
ens intresserar någon, men vi kan säga såhär, den här våren när
jag i mitt stilla (van?)-sinne räknade med att kliva upp på min efter-
traktade heltid har varit....besvärlig....


Jag ger mig, ingen heltid, inte nu, kanske sen, i ärlighetens namn så
har jag just nu fullt upp med att balansera både vardag, underlag och
nederlag så ingen tanta på arbetsträning så långt ögat ser.


Att titta på fk´s ändrade reglemente i nuet är inte kul,
vissa saker går liksom inte över, jag har haft högfunktionella
stunder, äsch, släpp dramatiken och säg som det är, jag kan
må precis hur bra som helst och klara av en massa saker,
sen kan det bli en sån här period, då står allt stilla. Ja, utom
anfallen då.....


Men, eftersom att jag ju har på mig tills 1 juni att kureras så
ska man väl inte ge upp. Snart hittar vi rätt medicin, igen, snart
sitter jag inte som en gnällig tanta vid en dator och letar ord utan
allt är på plats, igen....


Men just nu, allramest efter ett par tre dagar som varit helt
otroliga vad gäller sprak i skallen, snurrade tungor och anfall,
då känns det helt underbart att tänka framåt, snart, så jädra
snart, då är allt ett minne blott.....
(och kanske ett minne jag minns?)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: