- Oj, jag har visst missat...


Idag skulle jag ha ringt och bett om tid för provtagning igen,
men jag är så trött att det bara står stilla i skallen, kan väl
inte spela nån roll om jag gör det nästa vecka i stället?


Jag skulle pratat med jobbet, fast först med fk eftersom att
jag ju skulle "tänka över" min situation över helgen....
Om jag skulle fortsätta min arbetsträning eller inte alltså,
men jag orkar inte, inte idag, ska be en viss tanta om lite
hjälp där kanske, för inte finns någon motivation kvar att
återgå till låssas-jobb som jag ändå inte kommer att få
gå till...på riktigt alltså.....


Sen är det bara att packa ihop lite röt till turen uppåt landet,
märkte precis att torkskåpet gått sönder, spelar faktiskt inte
nån direkt roll vad jag har för kläder med mig upp för jag
känner mig ändå föga social numer...


Nu blir det lugn o ro, inte så mycket sol dessvärre men jag
ska ivf andas lite renare luft några dagar. Har inte ens be-
stämt mig för hur länge jag blir kvar där uppe men det är
ok, dottern är på semester, blommorna vattnade, allt jag
kommer att sakna är datorn....






 

 

Timbuktu - Tänk om

 

 

"Tänk om alla var moderat. Tänk om alla strävade framåt men jobbade bakåt
Tänk om dom rika blev rikare, framgång e lika med, lova nåt sen bara svika det


Vidare tänk om vi tänkt på vår nästa, tänk om politiker tänkt på vårt bästa
Tänk om vi hade alla hästar inne, tänk om den som tjänar mest han vinner


Tänk om det vore så enkelt, tänk om vi e på fel spår men har förlorat poängen
Tänk om detta här är så bra det blir, tänk o gå igenom världen radiostyrd


Tänk tanken, men tänk tyst för bövelen! Tänk om dom inte hällt piss i öronen
På oss så lång tid att vi blivit klarsynta o kan tänka helt tydligt



Refr:


Tanke över ting men vi har ting på tanken
Snart sitter vi med ingenting på banken
Dom säger ju att allt ska bort, nu ska vi tjäna pengar.
Dom säger ju att allt ska bort, nu ska vi jävlar sälja
Dom säger ju att allt ska bort, nu ska vi tjäna pengar
Dom säger ju att allt ska bort



Tänk om Obama förändrar världen, tänk tänk om en människa i själva verket
Är den enda som kan vända trenden, tänk om makten var i era händer,


Tänk om pengar inte var så viktigt, tänk om hela faran bara e fiktiv.
Tänk dig lycklig, tänk dig hel, om du inte tänker med hjärtat tänker du fel


Tänk på refrängen tänk att varje kugghjul driver mojängen men e liten i mängden
Tänk om politiker tänkte längre, tänk om det va på oss det hängde, tänk tänk det,


Tänk om Alliansen lyssna på Hiphop
Tänk om de va straffbart o lyssna på listpop o tänk om de va lag på o gilla Talib & Pete Rock


Tänk dig om Carl Bildt gillade Kanye och Reinfeldt tyckte graff va en bra grej.
Tänk dej en tid där det inte e försent med ett liv där du lever ännu mer


Refr:


Tanke över ting men vi har ting på tanken
Snart sitter vi med ingenting på banken
Dom säger ju att allt ska bort, nu ska vi tjäna pengar.
Dom säger ju att allt ska bort, nu ska vi jävlar sälja
Dom säger ju att allt ska bort, nu ska vi tjäna pengar
Dom säger ju att allt ska bort



Dom säjer det e vi mot dom, men det e ju dom mot oss
Dom tränger in oss i hörn där vi inte kommer loss


Dom satsar på sig själv – dom runkar i motvind
Dom vill du ska va rädd för deras hotbild


Men tänk om allting va på ett annat vis
För man måste unna sej lite fantasi


Refr x2


Tanke över ting men vi har ting på tanken
Snart sitter vi med ingenting på banken
Dom säger ju att allt ska bort, nu ska vi tjäna pengar.
Dom säger ju att allt ska bort, nu ska vi jävlar sälja
Dom säger ju att allt ska bort, nu ska vi tjäna pengar
Dom säger ju att allt ska bort"

 

1 Thalina:

skriven

Hoppas du får det skönt några dagar för det har jag förstått att du behöver.Hela Världen är upp och ner.Jag går i pension den här veckan och vet inte än hur mycket pengar jag får trots att jag skickade in ansökan i Januari.Det är ju den makthavande försäkringskassan som ska betala ut så jag får väl leva på vatten och bröd den här tiden tills de är klara.kram Thalina

2 A:

skriven

Men vad skulle alternativet till arbetsträning vara? Har de sagt det?

Tack för tips och råd. Jag tänker och tänker...Men just nu är jag så förkyld så jag känner mig rent ut sagt döende...

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: