- När ska vi återfå vårat människovärde?


Min frustration över att jag inte kan formulera mig, sammanställa
allt jag tänker och ösa det ur mig växer, men i väntan på chansen
till en omstart fortsätter jag att hänvisa, dirigera er, ja ska jag vara
tvungen att meddelst våld få er att ta vägen om

Ett hjärta RÖTT

så känn er påputtade, dragna i ärmen, slitna, ditskickade NU!


Inlägget

Inget vackert samhälle

hjälper mig att få väck en massa frustration, om inte annat så finns
där människor som faktiskt tänker och KAN formulera sig och det minsta
ni kan göra är väl att läsa om en annan verklighet,
bortanför lönebonusar, Rot och Rut-avdrag och glassiga
resor till främmande länder.....


Måste bara få ta ett citat ur Helle Kleins ledare i Aftonbladet,

Diakonerna vittnar om ett hårdnande Sverige


"Över 50 procent av de arbetslösa och hela 70 procent av de sjukskrivna
lider i dag av ångest, enligt den nationella folkhälsoenkäten.

Över 40 procent av de sjukskrivna har haft suicidtankar och en
femtedel har någon gång gjort ett försök att ta sitt liv."


1 Madeleineslife:

skriven

Det är inte konstigt att folk är deprimerade eller försöker ta livet av sig som vi bli behandlade!!!!



Sv: Jättekul att gunga var det! Man försvinner långt tillbaka till då man var barn. Jag satt på barngungan för att dom andra var för låga så hade inte kommit ner på dom eller upp!



Mitt huvud vill heller inte alltid vara i solen...



Kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: