- När man inte är så bra på att säga tack


citat Diane Arbus



Min fine särbo,
som inte vill vara med på kort,
är min alldeles egna ängel!


Det har varit en jobbig tid för en litentanta,
nåt annat vore lögn att säga men kanske ser
jag en ljusning, äntligen!


Så många dagar han har offrat, vikt, givit åt
mig är helt otroligt. Att man ska behöva en
"vakt" när man är såhär pass vuxen var inget
jag hade räknat med, men jag vågade fråga
och han har funnits här, hela tiden!


Tack för de här 6 åren, tycker fortfarande
att det är sorgligt att du aldrig fick träffa
den där alerta tantan, men det verkar ju
gå ganska bra ändå.

Kanske kommer jag"tillbaka" en vacker dag,
kanske hittar vi den där "perfekta" medicinen,
men du,
tills dess är jag så glad att du finns här!


Lööööööv banne mig,
(åsså kärlek som Millaca brukar säga)
men nu, nu hämtar jag ostkrokarna
och kryper upp i soffan med dig,
tyck om du
en himla massa!




1 Pia:

skriven

Vilken fin kärleksförklaring!!! Det är ju precis det som "i nöd och lust" handlar om, även om man inte är äkta makar. Det är guld värt!!

Kram!

2 Anna:

skriven

blink

Du är allt en riktig romantiker, antingen du vill eller inte... <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: