- Konsten att leva vattenfritt



är helt enkelt att inte tvätta sig, strunta i disken och pinka utomhus!


Nä, riktigt så illa är det inte, vatten finns i dunkar, man kan alltid fylla på
cisternen i själva muggen så att det går att spola (stoooor bonus för en
stadsbo som inte har samma behov av att markera ut revir här i byn) och
med skurmedel i sprayflaska så kan man ju faktiskt torka bort lite av all
smuts som finns efter de här dryga 3 veckorna utan vatten...


Jag är inte säker på att det hade varit lika lätt för mig att leva utan vatten
så länge, finns inget som påminner en om hur mycket vatten man gör av
med som när man måste bolla med stora vattendunkar hela tiden....


Annars så är jag o särbot precis lika roliga som vanligt när vi umgås,
vi har promenerat till bron, obligatoriskt minst en gång per årstid ;-) ,
jag har konstaterat att "tut tuten" har kommit till byn,
dvs samma stressade svanfamilj som vanligt....


Nu talar vi ju Lappland, att komma flaxande från varthän nu svanar
tillbringar sin "vinter" upp hit redan nu är lite väl optimistiskt tycker jag nog...
Även om ån är blöt, tillräckligt för att en feg en inte ska gå med på en tur
upp till kojan, så kan man väl knappast påstå att det är öppet vatten ännu.
(lite som en soltörstande nordbo som tar en resa till Kreta i januari för att
få njuuuuta av det varma Medelhavet kanhända?)


Jag har skurat lite här och där i köket,

betoning på lite

och särbot trotsar sin mankylning å det grövsta
genom att släpa omkring på sin antika dammsugare.


Det ska helt klart vara sol när man åker uppåt landet
den här årstiden, grå himmel, grå nästan blå snö och
slaskiga skoterspår är inte så lockande..


Förresten, fick "testköra" ett ep-anfall i går kväll,
på obehagskänslokurvan ligger det på en svag etta,
kanske fungerar Fenantoinet som det ska och kanske
vänder allt nu?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: