- Jag älskar föraktet.... verkligen.... så enormt....


Det har gått snett, snett åt helvete, och allt folk vill numer är att
jävlas med varandra. Ok för att jag är en gnutta paranoid, det
skulle nog alla i den här situtionen, men vi lämnar det, vi lämnar
det här gnälleriet och ömkandet utan tittar lite längre runtomkring
oss, vill ni följa med?

Det som triggade mig idag var ju ingen nyhet, allas vår Katrin,
ni vet hon som var gift med han Alex Schulman förut? genomlider
ju något fullständigt unikt, bevisligen plågsamt och .... ja hon är
på smällen helt enkelt!

I dag var det åt helvete, hon skulle ringa försäkringskassan, för
alldeles första gången i sitt 32 (?) åriga liv....


"Jag ska inte jobba! Jag ska ta hand om mitt barn. Jag ska dricka latte på stan, hänga i skärgården, träffa vänner med bebisar, träffa vänner utan bebisar, hänga med min familj, dricka vin i solen, kanske skriva på en bok om jag orkar..."

Hon lever för att provocera, det fungerar bevisligen eftersom att
jag mitt nöt går igång gång efter annan, och jag vet ju egentligen
inte vad hon vill ha sagt, förutom att det är MÅNGA fler som ringer
dit samtidigt och stackarn får köplats 768...

Ja, så kan man ju inte ha det, inte när viktiga personer är gravida....
då ska allt fungera prickfritt... Vi struntar i allt annat som hänt här
i landet sedan årsskiftet, är det för många i telefonkö när  Katrin
ska anmäla sig (återigen för första gången..... antar att det är nåt
väldigt, väldigt bra också?)

Hennes lösning är enkel,
anställ fler människor!


Vi andra som lever i verkligheten på en lite mer realistisk nivå
har ju redan förstått att fk går på knä just nu, vi vet redan om att
det finns familjer som är hänvisade till socialkontoren för att få
ihop pengar till boende och med lite tur mat!




Oberoende röda funderingar kring politik, livet och orättvisor

(ville bara betona det ovan, oberoende, ok? röda, givetvis, men inte mer!)


Desperation och fattigdom i Alliansens spår
är dagens inlägg hos Ett hjärta RÖTT.


Här kan ni läsa vad som verkligen blir summan av den ökade pressen,
stelbenta och extremt korttänkta ändringarna i vårat sjukförsäkringssystem,
numer begränsat som hade vi apartheid.

DU och DU och DU, ni får INGA
pengar, det spelar ingen roll om du är sjuk eller inte,
vi har redan bestämt oss nämligen...



Givetvis ska ni titta in hos ett
Alliansfritt Sverige




Där får ni än en gång läsa om hur
de nya reglerna tredubblar hoten mot försäkringskasse personalen!


HÄR måste du som är utförsäkrad eller på väg
titta in, berättar nämligen om Göran Söderlund!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: