- Insamlade visdomar (?) hos herr Axén


Jag såg ju inte debatten i går kväll, har för svårt ännu för att samla ihop tankarna och
orka hänga med i en massa babbel utan studsar runt på nätet, som vanligt, där ivf
texten står stilla även om de sk "författarna" mest svamlar...


Hemma hos herr Axén får jag veta en massa sanningar, som han säkerligen rapade
upp igår, men kanske är det nån mer än mig som inte riktigt hänger med? ;-)


Fakta är att han är tusen gånger mer innovativ vad
gäller att hitta på rubriker på sina inlägg ivf, bonus?


- 40 000 omförsäkrade kommer tillbaka till arbetslivet!


Herregud och kors i taket om det skulle bli så, det vore
ju helt fantastiskt bra och jag hoppas verkligen att jag då
blir en av de många! Jag menar, jobba VILL jag ju och inte
tusan ska det väl vara nåt problem att omplacera den här
40 + kärringen med mer år hemma än vad jag törs nämna?
(för inte ska man vara på sin egen arbetsplats...?)


Rent matematiskt förstår jag däremot absolut ingenting:

- Hellre sänkt skatt på pensioner än höjd skatt på arbete???



- Tant Husmark Persson är så nöjd så

ursäkta vad då?!


För nu då, om jag ska gå till en sida jag verkligen litar på,
som dock verkar ha lite problem med länkarna i kväll





Många som utförsäkrats tvingas nu söka socialbidrag, ”socialbidragsministern

har till och med rekommenderat de som kommer i kläm att göra detta.


"- Här har kommunen en viktig insats att göra. Det handlar om social

rehabilitering, det handlar om medicinsk rehabilitering."



Eftersom att formuleringen är klockren så kan väl ingen missförstå?
Men det är ju klart, efter att 40 000 "omförsäkrade" har kommit tillbaka till jobbet redan .....

(all ev vettig text ovan är säkerligen lånad från Ett hjärta RÖTT ;-) )

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: