- En bild säger mer än tusen ord Husmark!



Tavlan är målad av Anita Svedin som tillåter spridning på nätet.

 

"På bilden ser vi Reinfeldt i brun kostym, ett diagram över det raskt sjunkande sjuktalet

sitter på dörren och det är Husmark-Pehrsson som bryskt motar iväg folk med "högaffeln"."





Läser runt om på nätet och ser att fakta finns, det är solklart vilka
resultaten av den här politiken blir och ÄNDÅ förs inte debatten på
den nivån där det faktiskt kan hjälpa till och förändra,
det är "vi" gräsrötter som spottar och fräser, mumlar
och gråter.

Inte tusan blir det några lagändringar av det, tyvärr.....

Vi måste mobilisera oss, vi måste kämpa, vi måste enas och vi måste det NU!!!



Ännu ett exempel:


Dan Gabrielsson, ordförande i LO-distriktet i Västsverige
skriver i en debattartikel i Kommunalarbetaren såhär:


"Nästan 14 000 människor deltog i ett program för introduktion i arbetslivet i januari i år.
Inom kort upphör deras arbetslivsintroduktion. 2000 av dem återfinns i Västsverige.
Gemensamt för dem är att ingen vet vad som sker efter 1 april, och deras
möjligheter till försörjning är fullständigt oklar
."



Dessa 2000 ska ut och konkurrera med övriga 85 000 arbetslösa om 7 500 platser!?!?!


"Om de anser sig vara sjuka har de en möjlighet att söka sjukpenning på nytt.
Men först ska de avsluta arbetslivsintroduktionen. Därefter vidtar utredning och beslut av
Försäkringskassan. Reglerna är entydiga.

Och innan man får reda på om det blir sjukpenning eller inte så utsätts människor
enligt ett PM inom arbetsförmedlingen, för ”en period av ekonomisk osäkerhet
för individen till dess de får besked om ansökan beviljas eller inte".




Jag kan inte annat än skriva under på hans egna ord:

Det är sjukdomar som ska bekämpas
inte långtidssjukskrivna!!


1 A:

skriven

Just det ja, min utförsäkringsperiod tog slut den 1 april, i fredags. Imorgon ska jag ringa och sjukanmäla mig på fk igen. Undrar hur det ska gå...Och orkar inte ens bry mig just nu! Min läkare är rasande i alla fall, hon fattar inte varför de vägrar lyssna på henne, som är en erfaren läkare med en massa år i yrket bakom sig. Men det ska verkligen bli intressant hur det blir med detta...

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: