- En alldeles ny morgon


I dag har jag hamnat i nåt mysko vakuum.... det är otroligt hur viktig hjärnan är
för oss människor och när det strular blir det knepigt, minst sagt....

Som vanligt kom det "främmande", säger ni så i övriga landet förresten? före
jag ens hade klivit upp. Det är inte ovanligt, jag har dessutom ingen skam i
kroppen så jag ligger kvar, särbots enormt tjocka täcken fungerar både som
värmekälla och gömställe ;-)

Men helt plötsligt är allt bara så .....annorlunda, borta, upp och ner. Tänk er att
ni kliver in i en dröm, kanske hemma hos er mormor och morfar, när ni var ytte-
pyttesmå och ni känner igen allt, fast ingenting.....

Jag är oerhört tacksam över att jag har två människor i min närhet som står ute
med min tomma skalle, vad vore jag utan de? Får berättat för mig om när vi målade
om köket här i Högland, har jag gjort det?? Hallen har jag lite minnen av, kanske mest
för att det blev lite av ett teamwork när bården skulle upp, vi var nämligen 4 st som
skulle samsas och ja, det är inte min starkaste sida att lagarbeta direkt.

Men just nu är det mesta tomt, totalt tomt.... Har letat fram mina "Höglands"-brallor,
de som jag alltid har haft på mig, camoflague (?) givetvis för en annan är ju en riktig
natur-tomte.... inte, men de är perfekta att använda när man är utomhus, skiten syns
liksom inte.och vips har man sparat in en 20 tvättar per år!

Hoppas på både bättre väder och ett aktivare minne dock,
ska tassa ner till farbrorn i hanses "butik" för att kolla in
alla hans nyheter och sen får vi se vad dagen har att bjuda på.

Förresten, fick ett sms från dotra och hon verkar ha det
allra som bäst därborta i Tallin, kanske kunde man ana en
viss "trötthet" men det är väl sånt som är mer eller mindre
obligatoriskt efter en längre båtfärd? ;-)
1 Pia:

skriven

Såna brallor är bra.. och sköna!!! :o)

Högland - var ligger det???

Ha det gott! kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: