- Blå skit som kastas runt, helt utifrån en röd tanta (utan ansvar!)


Läser Vill höja skatter med 11 miljarder i DN, måste erkänna att jag känner
mig tämligen kluven, som alla andra som har bott eller bor i norrländsk glesbygd...



49 öre mer i skatt på bensinen är mycket pengar, inget man skakar på
redan skuldtyngda axlar åt MEN samtidigt måste vi väl börja se till de
alltmer aktuella miljöproblemen och börja agera också..trots att det svider...



Självklart är jag med på skatteökningarna, jag om någon tillhör ju
den gruppen av befolkningen som mest tär på "skattkistan" och som
Sverige har drivits de sista åren misstänker jag att det finns en hel
del hål att täta, eller hur tänker ni?



Lite av borgarnas, med väljares sk "retorik",
inte mycket att jubla över känner jag, pajkastning
i avsaknad av vettiga argument ger oss en massa
elände att läsa/höra numer...



När folk i beslutandepositioner använder sig av såhär
usel retorik, ja, vad kan man då vänta sig av pöbeln...



Mats Odell sjunger ut om
överbudspolitik i bildliga termer:


" – Det är ren Tobleronepolitik. Man tar det på kortet och skickar
fakturan till svenska folket, sade han, citerad av TT."
..citat DN


"Enligt Peter Esaiasson, professor i statsvetenskap vid Göteborgs
universitet, är den typ av personangrepp som Odell använde sig av inte ett
okänt fenomen inom politiken."
...citat DN



Inget oväntat, inte för mig ivf, jag ser framför mig en
ganska grisig valrörelse med mycket punktmarkeringar
från de borgerligas sida dessvärre....



Ang Odells angrepp säger även mediarådgivaren Paul Ronge:


"– Även för att vara ett skamgrepp är det så
långt under bältet att det ligger i hälsenenivå."


Sen att det uttrycket redan satt sig hos den blåa
sidan av befolkningen, det är väl bara att beklaga...




Jakop Dalunde möter upp på NewsMill:

-Odells påhopp klassiskt gubbigt maktspråk


Mona Sahlin kommenterar på SydSvenskan:

Tycker att Odell visar "dålig respekt"



Äsch, googla er fram, man kan tolka uttalanden som dessa
på olika sätt, en del väljer att skämta om det, en del blir
förbannade i ordets rätta bemärkelse,
jag blir bara ....

ännu mer RÖD!
Bad for you Odell, it really backfired!
1 mike k:

skriven

Vi behöver inte din röst, vi vinner ändå. Och gör vi inte det så får vi se hur kul det blir när alla de där vansinnigheterna som nu föreslås ska genomföras.



För höghastighetstågen får vi exempelvis åtta förbifart Stockholm och gud vet hur mycket vanlig järnväg.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: