- En våldfika och "jag vet ivf folk som fuskar med sjukförsäkringen"...


Eftersom att jag av naturen är en snål en, eller ivf en sån där som
gömmer undan godsakerna här hemma ;-) så tänkte jag faktiskt att
idag, idag var dagen för att bryta mönster!

Så jag tryckte i mig bullen som var kvar
efter att modern hade åkt hem igen :-O


Nästan rätt blev det, eller hur? Har ingenting undangömt
när dottern kommer hem efter sin stadssväng, inget gömt,
inget som ligger och väntar på insomnade 18-åringar då
morsor kan frossa helt i lugn o ro hehe!


Annars så tjötar Fredrik vidare hemma hos dottern,
ni vet den där gamla ramsan om "hemma på min
gata i stan".....?

fredrik rabblar:

"hej.. jag har svårt att förstå att det ska ramla folk "mellan stolarna"
och att alla skyller på varandra...och ja tvivlar på att förra regeringen va
bättre för vem mår bra av att bli förtidspensionär .....

hoppas på sittande regering gör en skärpning och jag kan meddela att det finns
folk som fuskar med sjukförsäkringen en hel del
i allafall i mitt område där ja bor....."

litentanta suckar:

"Fredrik: Klart att det finns folk som fuskar med sina bidrag, likväl som det finns människor

som arbetar svart osv. Det jag tycker är så konstigt är att helt plötsligt är ALLA sjukskrivna

antingen friska (grattis!) eller fuskare, helt plötsligt så har läkarna fråntagits all sin kompetens,

om de inte råkar arbeta åt fk, massor av trasiga människor stämplats med "smitare" och mitt i allt

kan ett parti som moderaterna kalla sig arbetarparti.

Och hur du inte kan förstå att folk blir strandade utan pengar,

ja, din läsförmåga kan inte jag ansvare över, dessvärre.."

 

fredrik tycker:

"hmm ja påstod inte att alla fuskar utan att den är nog mer än man tror och
dom tar vårdplatser mm från människor som verkligen behöver det
...
tror att det blir mycket misstolkning av att moderater utförsäkrar människor
ja ser det mer som en omförsäkring
och att hitta människor som har möjlighet att arbeta helt eller delvis
sen tycker jag svensken i allmänhet känner efter för mycket ...
själv har ja både nackskador och ryggskador arbetar heltid ,ja måste givet träna
ryggen och nacken flera gånger i veckan.."


litentanta fräser:

"Fredrik: Känns som att du är ute på tunn is, inte alla fuskar men det är fler än

man tror och de tar "vårdplatser mm från folk som verkligen behöver det" ?!

Jag tänker tala för mig, enbart, och inte flänga runt med saker jag inte har bekräftelse för, ok?
Jag ägnar INTE min tid åt att känna efter, jag söker definitivt INTE upp sjukvården om det

inte är behov, särskilt som jag oftast mår sämre efter, och det är fördomar som dina som skrämmer mig!
"MAMMA" ska nog fan fixa det här också, men stackars Fredrik den dagen nån blir sjuk i din närhet..

utifrån dina värderingar är det ju kört!"

 


Nu lovar jag att vara tyst,
kan bara konstatera att
den här diskussionen inte
är något för mig att ge mig in i,
hur f-n tänker folk egentligen?

Eller snarare inte.....
1 Madeleineslife:

skriven

Detta ämne gör mig sååå arg!!!



Håller fullt ut med dig! När man läser vad han tycker så känner jag mig som en lögnare, brottsling, vekling, hypokondriker osv... Hur kan man stå å säga något sådant?!?! Det förstår inte jag! Han har inte varit där själv, det är helt klart & inte någon när till honom heller. För då skulle han inte säga som han gör nu! ¨

Som du säger, skulle läkarna ljuga då också?! Hur skulle man kunna fejka en smärta & en historia som breder ut sig över heöa livet som för min del?!



Ja nu vet du hur jag känner också..

Kram på dej & ta hand om dej...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: