- Tips från coachen, DAX Desisoft!

(klicka på bilden för mer info)

 

Eftersom att jag har tur ibland så kan jag här komma med ett litet tips för alla erfunderande människor, ska man köpa handsprit eller ska man inte? En tämligen trovärdig källa, nä, en väldigt trovärdig källa informerade mig bara häromdagen om att den vanliga handspriten, Alcogel, den som alltid är slut på apoteket numer, inte är den bästa när det gäller just influensan.

 

"Svininfluensan är ett influensavirus typ A, vilket är ett släkte inom virusfamiljen Orthomyxoviridae. Ortomyxovirus är en höljeförsedd virusfamilj. Både DAX Alcogel 85, DAX Handdesinfektion 70, DAX Handdesinfektion 60 samt DAX Desisoft är effektiva mot höljeförsedda virus och avdödar därmed svininfluensavirus."


1 Anna:

skriven

Hilluuu!!

Ja du, jag har bara EN sak att säga...

DYNGSNYGGON, alltså... LOL

Förresten... Jag har en gammal moster (ja, det har jag faktiskt...) som jobbar på sjukvårdsupplysningen och som jobbat inom vården dom senaste decennierna och hon säger att folk ringer och grååååter för att dom inte vill förlora sina närmaste till "grisen", men att svininfluensan är OVERRATED... Så jag gör som "Zyto" och kallar den helt enkelt för "bara" influensan... :)

I London är det tapetserat överallt om HUR man ska undvika att få eller smitta andra och jag kände mej näst intill pestsmittad när jag hostade på tunnelbanan... :)

Kramelikram och hoppas helgen har startat bra?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: