- Linda Skugge tjatar vidare, och vidare...



Läser Linda Skugges debattartikel i aftonbladet, hennes oerhörda tro på sig själv och sin unika förmåga att veta om att hon vet BÄST oavsett vad provocerar, som vanligt , mig!

Tänker inte lägga ut orden så mycket idag, tror att några citat från artikeln får tala för sig själv ...

"Så här ser mina tisdagar ut. Fullständigt alldeles underbart självvalt.

Klockan 14.15–15.00: tennis.

15.30–17.00: kyrkokör.

16.00–17.15: bild.

17.30–17.50: gitarr.

Jag sitter alltså i bilen nonstop mellan 13.30 och 18." Ok, ok, Linda är en ambitiös moder ja visst, men sitter inte hennes ungar där också?! Hon agerar chaufför, det är faktiskt tjejerna som gör jobbet i mina ögon....

"Sedan tillkommer det gymnastik tre andra dagar i veckan."
....... Ok, hittills "bara" 4 dagar uppbokat per vecka då..

Pga "vuxenmobbing", en förälder i hennes ena dotters elitsatsnings-grupp i gymnastik får de till slut ge upp den kursen.....

"Är det måhända jag som är besviken över att dottern inte fortsätter inom elit och inte kan hantera det? Jag kan lugnt erkänna att jag är superbesviken! För att min dotter har en begåvning som nu bara rinner ut i sanden. För all tid jag lagt ner och som nu inte spelar någon roll. Jag är också sjukt irriterad på min dotter som krånglar och inte vill fortsätta."

Linda Skugge har förändrats genom åren, hon har aldrig tillhört gruppen av människor jag beundrar utan jag har mest konstaterat att det blir tämligen poänglöst om man vandrar genom livet med bara tanken och ambitionen att väcka uppmärksamhet och gärna en jädra massa irritation, då har man en fattigt liv i mina ögon...

Jag har också barn, jag har dock valt den där "andra" vägen, som hennes "föräldrar i någon slags välmenande 70-talsanda besparat mig stressen det kan innebära att ha varje dag fulltecknad med någon aktivitet" och det känns bra.

Huruvida barnen blir mer utsatta för mobbing och liknande för att de inte är uppbundna upp över sina öron i aktiviteter ställer jag mig lite tveksam till dock. Vissa saker händer/blir trots vår välmening som föräldrar och jag anser ju hellre att det i mångt och mycket beror på att andra föräldrar inte tagit SITT ansvar i fostran av sina egna ungar... Det är ju faktiskt inte de som blir utanför's fel utan de som jävlas med dem!

Jag har aldrig ens haft RÅD att genomföra en tusendel av fd fru Skugges alla projekt till att börja med, men där kommer vi ju till en helt annan fråga dock.... Linda vägrar ju också godkänna sjuka människor, trasiga människor, man har sitt eget ansvar att utbilda sig "rätt", ta "hand om sig" så att man inte blir sjuk ?" osv... det är som sagt var gamla diskussioner jag talar om, på den tiden fd fru Skugge behagade att ha kommtatorsfunktionen igång på sin blogg....... Numer är ju den avstängd, lite i samma stil som hur hon avslutar sin artikel...

"Och era åsikter skiter jag faktiskt i.
"
1 Jag:

skriven

Tro mig tanten när jag säger att min älskade inte är den typen som försökt manipulera mig... Jag lovar...



Jag har levt med en sådan man som lider av en allvarlig form av psykopati... O de kommer jag aldrig att utsätta mig för igen...



De stora problemet för mig o B är nog snarare de att han aldrig jobbat med de sår han har i själen... Hans sätt att ta tag i saken är att fly... O de är han duktig på...Han väljer att inte röra i de för de är den enklaste vägen... Han är så rädd för att bli sårad igen så han släpper inte in mig...



Vi började vår resa o var saliga i 6 månader... Sen rasade jag ihop... O de fixade han inte så bra...Två trasiga människor som försökte stötta varandra. Han försökte vara mitt stöd men han orkade inte hela vägen... Sen när vi började om så började hans egen plattform att skaka.... Ju starkare jag blev desto tydligare blev de att han inte var så stark i sig själv... Han har mått väldigt dålig o orkar inte ta tag i de...Han försöker skjuta bort det men de köper jag inte...



Jag inser att han förmodligen aldrig kommer att ta tag i sitt liv... Jag har hoppats o hoppats...Men de verkar tröstlöst... O de gör ont...

2 Julia:

skriven

Gud va söt blogg! massa kramar ;)

3 blog:

skriven

ta inte den människan på för stort allvar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: