- Härliga tankar!



Har min vän på msn, visst låter det fjantigt när man är en vuxen kvinna och allt,
men hon skriver så mycket bra saker till mig att jag bara måste få dela med mig,
idag kompletterade vi varandra perfekt, hon ettrig och jag glad, blir som allra bäst då!

Har ett möte med försäkringskassan och jobbet i morgon, de mötena är sällan
roliga då det ju oftast handlar om vad man INTE kan snarare än vad man kan,
om man är en prestationstorsk som jag själv så är det ju helt självklart inte de
roligaste sammankomsterna som finns alltså....

Det finns olika moment på mitt arbete, olika saker som jag klarar av olika bra,
så är det iofs för alla människor och kanske lite mer för en del, som för mig då,
egocentrerade tantan. Har suttit och gnällt över hur tusan jag ska klara av det
i sig ganska enkla momentet, men ändock ljudliga, sånt som jag som epileptiker
inte klarar av och egentligen inte heller med min ursprungligt trasiga nacke, MEN
det är inget som jag har tänkt ta upp den här svängen m fk, gäller att visa upp
sina bra sidor nuförtiden ;-)

Nu mitt i mitt ältande så började hon att argumentare MOT mig, aha.... Solidaritet
och inte förstöra för andra på jobbet genom att inte göra precis samma saker..

- Det måste ju också innebära att de ska äta dina mediciner åtminstone, solidaritet
går väl båda vägarna? och då klara av samma saker som du förväntas klara av?

Hon nämde också något om att de också måste ha epilepsi iofs, men det är ju liiite
svårare att fixa, men det där var ju en toppen idé, jag har mitt argument för
morgondagen om det kommer upp såna här ord från arbetsgivarhållet...

Ska det bara vara jag som ska anpassa mig till de andra, ska det inte anpassas från
båda hållen?

Visst var det en smart idé? Tänk er att handla på en affär där hela butiken är full
av smått vimsiga, glömska, ljud och ljuskänsliga epileptiker? Kanske skulle vara
en häftig upplevelse för er kunder?

Me like, me like a lot!
1 Eva-camilla:

skriven

Usch vad tråkigt att behöva sitta och ursäkta sina krämpor! fy f*n för vårt "välfärdssamhälle" haha



Intressant att läsa att ni också är drabbade av den här sortens eksem..jag kan tänka lite som du; vad skönt att det "bara" var eksem.samtidigt som det inte är "bara" för dottern..hehe dom e ju så noga med sitt utseende dom små liven :D

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: