- Burken är värsta urken....



Klart att människor alltid kommer att vara osäkra på sakers vara
eller inte vara, vad bör man göra och vad är inihelvetes fel att ens
tänka tanken på att göra, men ändå......

Nu har Sverige blivit ett land där tom småtjejer kan referera till
varandra som "den där horan" och kolla in "bögjäveln" och fort-
rafande finns det osäkra själar som känner behovet att av skriva
in till en sk folkvettsexpert som Magdalena Ribbing?


Gårdagens fråga på Dn´s Fråga om etikett var som följer:

"Vad säger etiketten om att rapa vid matbordet? Min sambo har börjat med
att dricka ur en burk coca-cola under våra middagar, detta leder till att han
konstant sitter och rapar, det både ser otrevligt ut och låter otrevligt och kan
lukta mer eller mindre trevligt!

Överreagerar jag som han tycker eller borde
han låta bli att dricka kolsyrad
dryck till maten?"

Ribbing slår ihop sitt kloka (?) huvud, med väggen eller var hon nu slår sitt
huvud och vill du veta hennes svar så klicka bara här så kommer du till rätt
sida på Dn för att en gång för alla lära dig HUR man hanterar denna läsken...


Själv klev jag visst upp en timme för tidigt idag,
händer oftare och oftare att jag vaknar i denna
okristliga tidpunkten 7-snåret.....

Vilket resursslöseri kan jag bara konstatera då jag
ju fortfarande inte börjar låssasjobba förräns 9,
men så är det inte heller fel att vara vaken när man
anländer till jobbet heller :-)

Ha en bra dag och varsågoda förresten
nu vet ni när ni kan hinka Cola i burk också,
en liten tisdagsbonus sisådär ;-)
1 Jag:

skriven

Snälla du...Jag tog faktiskt inte illa upp... Du säger de jag egentligen vet... att detta inte kommer att leda någonstans... Jag kommer inte att kunna gå vidare i livet om vi fortsätter så här...

O de hänger på mig att ta ett avgörande steg.... Men de är så svårt...O kräver så mkt kraft o mod...

Jag samlar på de...Så snart...



Kanske redan idag...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: