- Orka vara så körd i trafiken........




Jaha ja, så har man varit ute o retat upp halva stans bilister tydligen,
så vansinnigt korkade folk har blivit i trafiken alltså!!


Under min korta sväng som chaufför åt dottern har jag först blivit
tutad på av en idiot bakom mig på stormarknadens parkering....

Vips så åkte fingret upp, alldeles automatiskt liksom
och jag kände att nä nu jävlar, nu hoppar jag ut o
tar dig din dumme fan...


det är nämligen så att jag väljer alldeles själv vilka jag
vill släppa in från höger sida, i mitt fall brukar det ofta bli
de flesta, eller typ alla eftersom att jag ju vet hur svårt det
är att ta sig ut från en smockfull parkering en fredag...


Jag menar bara,
hur ska vi nytillkomna bilförare få oss en parkeringsplats om
de som är på väg ut inte ens får ta sig därifrån?! Enkel jädra
matematik och vanligt vett o hyfs i trafiken enligt mig!


Sen har vi de här busstrafikljusen, superbra idé jomenvisst,
men sitter man inte och fånstirrar på dem oavbrutet så är det
ju hur lätt som helst att missa, trafikljus ska väl åtminstone
använda sina gröna ljus en liten kortis för att markera att nu,
nu kan ni köra igen...

Våra bussljus däremot....en massa gult blinkande,
tvärt rött och sen bara ingenting...... suck

Nu tutade ingen däremot, bara en stressad en bakom som
varvade så motorn höll på att studsa upp genom motorhuven,
han överröstade alltså mor o dotter ivrigt diskuterande i bilen
framför sig.... stressad??

Var därmot bara en självmordskandidat på cykel ute i dag, en
ambitiös brutta som pang bom, ja kunde nästan ha blivit en PANG
där när hon bara materialiserade sig mitt i gröten av bilar på parkeringen...
Umeås cyklister är ena jädra amatörer.....grrrr

Sista idioten var dock den fan som bara måste gasa, accelerera som
körde han en Ferrari istället för den skruttiga 940-n han satt i och ja,
visade inte den karln mig EXAKT hur fina heljus han monterat på sin
fina, fina skåpvolvo.....



sista idioten var väl den som nästan
klippte en sån där typ vägkon i den
korsning hon kör i nästintill dagligen...

men hon,
hon var jävligt irriterad också
verkar ju som att de andra haft
nån magisk ursäkt för att klara
av sin egen körning i det regniga
Umeå en fredagseftermiddag som idag..


Det var ivf min,
Don´t mess with me !
1 Eva-camilla:

skriven

Jajamen! det finns gott om idioter i trafiken också..håller med om vartenda ord! ibland kan jag komma på mig själv med att föra en vild diskussion med en annan förare..ensam i min bil alltså! haha

Kramar

2 gladulle:

skriven

Dårar i trafiken får man nog lära sig att leva med, även om man ibland har lust att kliva ur bilen och fråga om de har fått körkortet med corn flakes paketet?



Jag hoppas i allafall att du får en skön helg

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: