- You can talk the talk, but can you walk the walk?


 

Så ja

så ska en slipsten dras,

en litentanta har agerat lite chaufför idag

vi har pyntat lite på kyrkogården

lämnat lite blod, inte mitt och inte

annat än till vanlig provtagning

 

MEN

 

sen var det dags för moderns

"riskgrupps"-vaccination!

 

- Ska du vaccinera dig? frågar en tanta/syrra

 

- Eh, ja, jo, men jag tillhör inte den här vårdcentralen

så det blir en annan dag...


- Tillhör du nån riskgrupp då?

- Eh, jo, eller jag vet inte, jag har ju astma alltså men...


- Kom och sätt dig här, fyll i lappen (hälsodeklarationen)
o sen får du din spruta!


VIPS så sitter härmed en nysprutad litentanta med lappen
om en andra spruta, från vilken vecka den ska tas och en
till lapp om vad man kan känna efter en Pandemrixvaccination..


Jag är nöjd, jag skulle vaccinera mig och den här vägen
måste ju vara den ultimata. Nu får jag möjlighet att känna
av om jag kommer att må apa, vilket jag iofs inte alls är rädd
för, men lite känns det som att jag minsann testar det här först
innan jag tar dottern för hennes eventuella vaccinationer
!



Varför vi ska ta 2 sprutor?
Tydligen ska folk i riskgruppen, ivf som oss, astmatiska tomtar,
ta en andra dos efter tidigast 3 veckor. Jopp, jag lär väl ta den
med då antar jag för nu har jag minst sagt tatt fan i båten o då,
ja men då lär jag väl ro honom i land också
;-)
1 Eva-camilla:

skriven

Men shit vad bra! att du tagit sprutan! då kan jag ju studera hur du mår av din...och hoppas jag min kropp inte reagerar så som all skrämselpropaganda påstår..du vet förlamning och neurotiska sjukdomar. Har sååå dåligt samvete att jag tjatat på dottern att hon ska ta den..sen fegar jag kanske ur själv..hehe

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: