- Vilken resa vill NI göra?



Jag vet att jag har läst nåt om den här serien på svt1, och jag har hört eftersom att modern
har tittat och pratat om den, men som vanligt måste jag liksom upptäcka saker och ting själv
innan jag kommer mig för det hela....


Det var sån skön kontrast till min kväll, mitt liv, mitt nuvarande liv kanske jag ska säga för
vem vet, när allt har ordnat sig (håller tummarna för allt positivt som bara skulle kunna ske!)
kanske det är jag o dottern som drar iväg på äventyr runtom i världen?



Familjen Karlsson med Nakoelaménestammen på ön Tannu i Vanuatu, öster om Australien,
familjen Rosenkjaer-Kjellström med Himba-folket i norra Namibia och familjen von Schéele
med en Mentawaifamilj på ön Siberut i Indonesien får lära sig en massa under sina vistelser
långt hemifrån gamla Svedala...



Mycket intressant var det att se reaktionen hos männen i byn där familjen Karlsson bodde,
drabbade av två svenska döttrar med mycket, ivf i mina ögon, pubertalt beteende.

- Varför gråter era barn? Vi blir också ledsna när de gråter...



Programmet sänds på tisdagar kl 20 på Svt1
men som vanligt kan du också hitta det på svtplay,
klicka bara på bilden nedan så kommer du
till avsnitt 1 - 4!




Var jag vill resa? Just nu räcker en tripp till någon paradisö väldigt bra, behöver bara
kritvita stränder, korallblått hav och vajande palmer... och All inclusive och
en vetttig air condition ;-)



Ska fundera lite mer kring var jag VERKLIGEN skulle vilja resa och vilket av alla
äventyr jag skulle uppskatta mest, bara inte ikväll...alldeles för trött....
Kategori: TV
1 Lina - 3 barnsmamma&gammalfjortis:

skriven

Hej kukevännen!

Allt väl?



Ja sitter här ensam och ycker synd om mig själv..fyyy fan för att vara ensam.

Tänker på kuken som är borta och har det bra..=/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: