- Spruta, eller ingen spruta?!

 

 

Såhär är det, när man går till farbror doktorn och frågar om det

är något trasigt som är fel så kanske man vill ha något form av

svar, eller jag vet inte hur ni andra är, jag vill ivf få reda på så

mycket jag bara kan om vad de nu kan få reda på.......

 

Kanske ännu mer när man har en

unge som varit risig i en 3-4 veckor,

kanske?



I dag damp THE PROVSVARS ner här hemma....
(tog ju inte alls så många veckor, 22 september är
ju inte så länge sen.....)

Jag som brukar stoltsera med att jag både behärskar det
svenska språket OCH inte är helt tappad bakom en vagn
förstår dock ingenting....

"Har fått svar på proverna som visar tecken på
genomgången influensa A och B"


Ok, google, google tills fingrarna blöder, nu ska vi ta reda på
vad han dr Andersson nu menar med det här:


Influensa A och B (enligt internetmedicin)

"Influensa A orsakar de största epidemierna.
Influensa B ger också typiska influensasymtom"
och sen kommer de vanligaste symptomen...


Influensavirus (enligt virologen)

"Influensavirus är stora höljeförsedda RNA-virus,
som hos människa förekommer i två kliniskt viktiga typer,
A som orsakar pandemier och B som ger lokala utbrott."

blaha blaha blaha....


Influensavirus (enligt läkemedelsverket)

"Influensavirus tillhör en virusfamilj som kallas orthomyxovirus,
och finns i tre typer: A, B och C. Det är influensa A och B som
orsakar epidemier. Influensa C ger oftast bara en lindrig förkylning."

Yadi yada...


osv i all evighet...

Vad jag är ute efter? Mest om det är nödvändigt att vaccinera dottern
eller inte, ni andra som kanske fått era provsvar, stod det specifierat att
de hittat spår av, eller rester från,  eller hur man nu formulerar sig
A H1N1, dvs den så populärt kallade Svininfluensan hos patienten?

Varför jag inte ringde till läkare och kollade direkt i stället?
Kom ju inte hem förräns nyss och inte tusan har då vår
hälsocentral öppet såhär sent....


Men en sak är ju bra ivf, om inte annat har du plöjt igenom
två sorters influensa redan i år, vintern kan ju bara bli friskare dotra!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: