- Prisa Gud, pensionen är här!!

Kom faktiskt upp i tid, brukar vara bra på det när särbot ligger i sängen
och trynar nämligen. Inte vet jag varför egentligen men så är det, vaknar
före mobilen och hinner oftast sätta mig på arslet o läsa igenom dagens
morgontidning innan det är ut i kylan...

Måndagarna är bra på det sättet att jag får lyxen att blir skjutsad till jobbet,
vi har ju kommit fram till att 9 är lika bra startid för särbot hem till Lappmarken
som för mig att starta jobba, det roliga är att vi kommer hem ungefär samtidigt
också, fast jag knappast flyttat mig några mil och han plöjt sina 30 mil rätt in i
landet!

Annars så var det pension, inte alls illa, och eftersom jag ju precis hann knappa
in både räkningar och dotterns överföring innan batterierna tog slut i bankdosan,
så hade jag ju gjort en massa nytta INNAN jag ens vaknat, sånt är alltid skönt!

Tankade bilen, fyllde på med ännu en jädra stock Grov portion WHITE (superviktigt
om nån skulle få för sig att sponsra en litentanta m snus nån dag hehe!
), kastade
iväg en slant på Apoteket, MÅSTE fixa recept till dottern för hennes jädra salvor!
och "lagade" middag hemma hos modern, en bra måndag alltså!

........ fast om ni lärt känna mig något vid det här laget så kan man väl säga såhär,
min matlagning en "lönedag" är oftast nåt i stil med ett laktosfritt hamburgermål
på MAX, så ock i dag, och jag tror att t.o.m modern blev nöjd, är inte så fel med
skräpmat när det liksom bara ramlar över en!

Just det ja, har ju fixat så att moderns fina 70-års present blir hämtad i morgon,
inte så kul att hennes HP strular redan MEN helt suvveränt med hämntning hemma,
hur mycket mer bekvämt kan det bli egentligen?

Synd bara att den skulle till och krångla nu när hon ju mer eller mindre är
strandad hemma med sin brutna fot, men samtidigt har jag ju helt plötsligt
hela bloggen för mig själv, nästan !! (dottern läser ju fortfarande, kan man ha bättre
censur, en 70-årig morsa och en 17-årig tjeja, blir inte så mycket yviga inlägg då
nämligen, man får liksom anpassa sig efter familjen....hmmm, både på gott o ont)

Men nu ska visst nån annan kapa bredbandet, jag återkommer när kärleksparet
nattat sig för kvällen, tidigt, tidigt eftersom att vissa stackare smiter till jobbet
kring 5, halv 6-tiden...då när en annan precis somnat alltså.... uvva!

Ha det bra och tänk en glad tanke vet jag!
1 Eva-camilla:

skriven

En full rulle måndag tycker jag det låter som..haha

gillar det sista du skrev; "tänk en glad tanke" det ligger något i det faktiskt! tyvärr allt för sällan man tänker en glad tanke...

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: