- Man borde varva ner en gnutta




Jag var ju smart idag nämligen, vi låg helt tossigt fel till
och jag såg min chans, givetvis! Istället för att gnälla och
säga att usch vad jobbig den där fjärde dagen har blivit
för mig så erbjöd jag mig, eller nu när jag tänker efter,
kanske jag nästintill tvingade mig på att få jobba dubbelt
skift i dag och vara ledig i morgon?

Jag har ju argumenten, för det är ju alltid bra med lite
extrafolk när det är FÖÖÖÖÖR mycket jobb på alldeles
för lite folk, och sen är det ju så väldigt bra att testa och
känna sig för lite extra när man arbetstränar, eller är jag
ute och cyklar?! (jag vet, jag vet....)

Det knepiga var ju att trots mina 5,5 timme istället för de
där fjantiga 3 timmarna så gick det förvånansvärt bra!

Kan inte säga att jag är mer körd i skallen än normalt, seg
förstås, men ändå.... Klart att jag gjorde några små fel, de
där småsakerna som att man ska fika är ju inte min allra
starkaste sida....

Kliver in i WORK-mode och då kan jag inte stanna upp, måste
försöka göra så mycket jag bara kan, det är ju inte så att jag
jobbar heltid än så jag ligger ju lik förbannat back hur jag än gör....

Tog åtminstone två korta rökpauser, skulle ända hiva i mig Treo
för skallen är tämligen vansinnig numer, huvudvärken bara öser
på och det enda som mildrar är ju de där förhatliga, men ack så
älskade Treosarna...

Sen blev det en snabb promenad hem, tjurig som jag är var jag
ju tvungen att gå samma väg som igår och se, idag var det ingen
traktor som försökte platta till mig MEN jag lyckades givetvis gå
när det kom en sån där bredlast.... och polisbil....

E4-an här i stan betyder PANIK och FULL GAS för de mesta verkar
det som och jag längtar tills de har byggt om vägarna, kanske
blir tempot lite lägre då.

I väg med bilen, hann inte in ens utan bort till farbror däckbytare,
eller unge herr muskulöse "ska vara jävligt rädd att han överlevde
min parkering på den där mojängen"-pojken!!

Att stå precis framför en bil med litentanta i kan vara mer än livs-
farligt, ivf när det är min moders automatväxlade lilla tysk, vi är
inte alltid överrens och jag kan väl säga att jag borde försöka mig
på att få till finliret lite mer

Först höll jag på att trycka på honom när jag skulle in, sen var jag
aningens för snabb ut, men det missade han . tror jag, för han var
i en minst lika livshotande position när jag skulle backa ut...

Tillbaka till jobbet för middagshandling och sen, sen gick luften ur,
men som vanligt bara till 8-snåret så nu är jag i stort sett redo att
gå tillbaka och lyfta lite mer, måste vara nåt fel på mig, trött FÅR
man visst inte vara på kvällen.....suck

Men dagen slutade med goda salladen, min klippa till dotter är ju
en fena på sånt, och en "tröste-kaka" bara för att.... ja, idag har
inte varit världens bästa dag för alla vi känner och sen är vi ju
två kvinnor i det här hushållet som gillar...kladdiga kakor ;-)


1 AnJa:

skriven

Parodin på Fru Anka är helt underbar! Så även katten. Den har svägerskan som är kattoman visat mig förut. Efter att ha provat i princip allt mot huvud/nack/värk har jag hittat en kombination som funkar någorlunda för mig. Alvedon och Voltaren T. En av varje. Kanske funkar för dig åxå??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: