- Lite ergonomi sådär på torsdagen!

Så ja, nu är vi alla mycket smartare, lyfter som gudar och
behandlar våra kroppar som de tempel de är, eller?

Jag smet med på en av omgångarna med arbetsterapeuten (?)
på jobbet idag, ni får ursäkta alla inlägg from nu förresten, jag
har en tydlig underfunktion på övre delarna av min kropp ....
Det där stället där man fäster gummibandet runt tofsen på alltså..

Fick ju agera aningslös arbetare lyfter som man bara inte får
göra häromdagen när en av de tidigare grupperna hade sin tur
runtom bygget, gjorde ju ALLA fel givetvis men vad annat var
väntat? Det är ju inte för INTET jag är trasig heller, man blir väl
vad man gör...eller gör som man är, FEL alltså...haha!

Vet inte om nån på någon arbetsplats nånsin lyckas med att
arbeta utifrån vad som är bra, rätt och riktigt istället för det som
är funktionellt, snabbt och resultatgivande... ivf just för den stunden?

Mitt sätt att se på kroppen är nog väldigt snarlikt
borgarnas sätt att hantera svensk budget,

- KORKAT!! Vad fan, vill man så går det, annars får man vara utan,
vare sig det är jobb,hälsa eller ev utanförskap...

Tråkigt var dock att tjejen som babblade, och babblade, och babblade...
hade lärt sig av tidigare misstag under veckan... Fick nämligen höra
vad hon klämt ur sig vid minst TVÅ tillfällen...

- Ni måste eftersträva att LIGGA mer på arbetstid..... ?!

- Ni måste vara mera "FITTA"! (ja, jag vet att hon inte menade fitta utan
det numer svenska ordet fita... som i fit ni vet?)!!

Snacka om att inte ha tänkt igenom sitt lilla föredrag särskilt mycket,
att komma till en såpass stor arbetsplats och mana personalen till både
mer ligga... ( som ni väl förstått också betyder....fjuppa) och mer fitta
hade varit underbart att få höra!

Nå ja, jag kämpar vidare med städningen, har faktiskt kommit mer
än halvvägs trots att jag bara inte orkar...
1 kristina:

skriven

Haha, tack.

Jag gillar att alla tänker olika och jag tror att vissa saker splittrar landet totalt! Man antingen hatar eller älskar vissa saker som Carola, Anka, Läckberg och vaccinet:)

Gillar allt utan vaccinet, och varför många ogillar Anka och Carola kan jag förstå men varför så många tycker att Läckberg är urkass fattar jag inte. Vet inte om det har med att hon gärna marknadsför sig själv väldigt hårt...



Det allra mest negativa i inlägget har jag hämtat från;

http:///svininfluensa.com

och det med att kvicksilvret är okej i sprutan kommer ifrån statens sida; __31481.aspx" rel="nofollow">http://www.krisinformation.se/web/Pages/Page__31481.aspx

(och de har sina förklaringar förstås, låter nog vettiga i en människa som inte redan är emot den.)

Sedan finns det ganska mycket på;

http://smittskyddsinstitutet.se



Ja, jag har nog läst för mycket istället. Är sådan med all medicin och får alla biverkningar.:(



Fast det är klart att alla tänker olika, jag har aldrig haft ett barn som har varit sååå jättesjuk i någon influensa och ser det inte på samma sätt som du som då varit med ditt sjuka barn.

Men däremot är jag ju livrädd för löss och vetemjöl istället:)



Hoppas att vi tycker lika om den nya Ica-reklamen istället...



Kram

Kristina

2 Anonym:

skriven

menar du www.svininfluensan.com Kristina?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: