- Konsten att stå ut med att STÄNDIGT bli jämförd med en traktor....


 

 

Temat för dagen, eller tanken för stunden? känns faktiskt lite

Gammalfjortis måste jag säga! Jag försöker ju att hålla mig så

rumsren jag bara kan här "hemma" då man ju inte alls vet vem

som kan vara här inne o titta runt ;-)

 

Grejen är bara den att jo, jo, jag vet att jag börjar klassas som

mogen numer, lite mer fallfrukt än den färskaste bananen i butiken

och även om en solmjuk, knallröd jordgubbe i första tuggan känns

bra mycket smaskigare än en lite mindre, krispigare variant så blir

man ganska fort äcklad av all denna mosiget...eller hur, jag är ju

bara ärlig.....

 

Men från att ha denna insikt till att börja konstatera saker som att

jaha, nu börjar väninnorna ha framfall också?! tycker jag att steget

är ganska långt, eller vad säger ni????? (lite panik får jag allt, är det

läge att börja knipa igen lika desperat som efter dotterns leverans!!?!)

 

Nä, nu gled jag från ämnet, åter till den ......rööööda tråden.... Grejen är ju

den att jag i omgångar, eller till största delen, ägnar mig åt lyft på jobbet,

vissa dagar under månaden dyker ju indianen upp....eeeeh, lingonveckan...

montan? Eller varför inte ta det på vanlig svenska, jag har alltså mens just nu!

 

Kommer hem, ska rycka ur proppen och vips upptäcker jag likheten hos min

högernäve och Lisbet Sahlanders skalle, ja, efter några slag, skott och mindre

blessyrer.... Plopp! Och sen är det full fart....

 

Vet absolut inte varför jag drar det här för särbot, så intressant är det ju inte

alls men jag antar att det var för att, återigen, påpeka och göra mig viktig över

det faktumet att det är en jädra tur att karlar inte har mens....

 

- Jo men det kan jag förstå (eller var det "tänka mig"?) säger den

arme trekvartslappen och vips är ännu en traktorstory på G......

 

(om jag hört liknande jämförelser förut?)

 

- Det var som när jag lyfte den där dieseltanken med traktorn o .....

 

Han kan alltså använda sig av traktorer inte bara till att skotta, skyffla, lyfta

och inte att förakta, skruva i, utan hela världen går nämligen att

finna i dessa fordon.... Varenda av mina skruvade reflektioner finner han en

jämförelse och motsvarighet hos i sin traktorpark.....

 

herregud säger jag bara,

(och sen den gamla vanliga diagnosen...hehe!)

 

OM jag står ut?

gissa....

1 Anna:

skriven

Det är då som jag är "the SMART ASS"... Hehe!

Kram och jag hastar vidare till nästa bild...

2 Särbot:

skriven

Det kan vara lite av en konst att använda liknelser och aforismer för att tex. förtydliga eller påvisa i olika sammanhang samhöriga principer. Ofta för att balansera olika subjekt att uppnå harmonisk samklang med eventuella andra liknande situationer... Ungefär som att justera överströmningsventilen i ett hydraulsystem på en traktor för att uppnå maximal kapacitet utan att för den skull överbelasta pumpen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: