- Jessica Watson, theme survival, överlevnadstemat fortsätter!



bild lånad från Aftonbladet



Det finns äventyr och det finns äventyr, jag som själv förändras inför mina
egna ögon till en hönsmamma blir ju både imponerad av tjejens enorma
mod, fast i mina ögon...hmmm, 16 år, vet man alltid bäst då? och helt
vansinnig över att inte hennes föräldrar satt stopp för hela den här totalt
vansinniga affären?!?!?!?


Men, men, jag var inte världens lättaste att hantera i den åldern heller,
har man väl bestämt sig så har man, kanske? Jag önskar ivf Jessica all
lycka till på sin långa färd, 38 000 kilometer, i sin 10 meter långa
rosa segelbåt
, vi talar alltså om drygt 240 dagar helt ensam
ute på den stora böljan blå....

läs hela artikeln här


Läs mer om färden, som givetvis handlar om att runda
Kap Horn, ökänd för sitt extremt nyckfulla väder vilket
har resulterat i många förlorade liv... här på
Jessica Watsons egna blogg:






And Jessica,
from me to you

Good luck, bonne chance, buona fortuna, viel Glück
and do take the best care ever of your self!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: