- Jag som bara ääääälskar katter!




Eftersom att dottern ju apselut INTE tål den arma kattstackarn som verkar
ha bosatt sig på vår balkong så kan jag inte låta bli att flina lite extra.....

Idag när jag kom hem fullastad med påsar så visst,  nog låg en liten grå sötnos
i en av stolarna utanför dörren. Och givetvis ville hon (?) in när jag öppnade upp
dörren, och självklart visste hon exakt VAR HON SKULLE SÄTTA SIG....

I fönstret inne hos dottern, där var det trivsamt minsann och där parkerade den
sig så fint i fönstersmygen. Lite sorgligt är det allt, jag är ju så otroligt förtjust i
alla de djur, utom de här "moderna" små fjaskhundarna dock, vet inget så otroligt
fånigt som att gå omkring och bära på en liten mager hundstackare
, mer lik nån
av våra numera avlidna hamstrar än en hund...

Nå ja, givetvis jagade jag ut katten, jag är ju trots allt mamma, och alldeles för
sent kom jag på att jag kanske skulle ha kollat av halsbandet lite mer noggrant,
när de här egensinniga varelserna vi kallar katt väl har bestämt sig kan de ju
lika gärna bestämma sig för att flytta in hos nån granne, i det här fallet hemma
hos oss, och kanske skulle man ha lite koll på varifrån katten kommer...

Ska passa på att gosa ordentligt nästa gång "hon" kommer på besök, vore ju
bättre om hon hittade av ett tillfälle då inte dottern sover hemma kanske, man
kan ju alltid städa efteråt nämligen ;-)


Men nu ska jag laga middag, blir faktiskt "riktig" mat idag,
mer energi och ork efter två lediga dagar, synd att man
är så klen men så är ju livet, bara att gilla läget liksom....
1 Tobias:

skriven

tur för dig då ;)

2 Thalina:

skriven

Du får gärna skicka hit katten för jag behöver något att värma mig på när inte särbon är här.Katter är så självständiga så har hon bestämt sig för att vara hos dig så kommer hon tillbaka,Ha en fin fredagskväll kram Thalina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: