- Giftormar och Rasmusar!

Har haft en jobbig morgon full med lösa giftormar, främst australiensiska
brunormar har jag kunnat artbestämma såhär i vaket tillstånd, oerhört
agressiva ormar som attackerat hejdlöst och jag har sprungit miltals i vild
panik, i drömmen alltså, men ändå....

(synd bara att jag inte hade med mig vit rom bara, som Darryl Zutt till all
lycka hade... för jag dog .....)

Sen att jag är snorig och febrig, igen, talar för att det återigen är nån jädra
hormonell snurr på gång, kvinnan som ger pms, ägglossning, dagarna mellan
och under mens ett febrigt ansikte, det är litentanta det...

Som tur var fanns ivf Rasmus Ingedahl där och räddade mig gång efter annan,
lilla rultiga Rasmus med den mysiga rösten, inge vidare att han åkte ur Idol så
tidigt....



Lite fakta om brunormen:

2. Brunorm
Storlek: Kan bli över 2 m långa.
Utbredning: Hela Australien och Nya Guinea.
Föda: Råttor, möss, ödlor.
Gifttyp: Nervgift
Giftighet: 11/11
Aggressivitet: 11/11


En person som blev biten av denna orm liknade det med

att bli överkörd av en 9 tons lastbil.

Brunormen orsakar ungefär hälften utav dödsfallen i Australien.

källa:Reptiler i fokus

 


(litet guldkorn med både Robin Bengtsson och Rasmus Ingedahl)


 

1 Katta & Doriz:

skriven

Jag jobbade med reptilvael när mag var "frisk". Mest hgade vi giftormar. Ofta drömde jag om att jag blev biten. Jag riktigt kände hur giftet spred sig i kroppen. I vaket tillstånd kunde jag sen inte låta bli att undra om det var så det kändes när giftet sprids..... Jag slutade innan det blev dags, så att säga


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: