- Ära vare skolreformatorer i höjden, amen!



Ibland blir inte saker och ting som man hoppats, sånt får man lära sig att leva med, även om det är lärdomar som kan göra ont så ini i bomben. I dag var det dags att agera, stålmorsan skulle kliva in i matchen, lägga fram sanningarna i ljuset, argumentera ned insoffade, elitistiska och konservativa ledningar PUNKT!

Om man säger såhär, jag vann ingen match, jag slog ingen med häpnad eller sårade någon ens i ytterkanten av deras skenhelighet för så var inte läget, jag hade FEL....

Sånt svider att erkänna, jag, stortrutade tonårsmorsan från lägenheten (som vi ju gärna byter ut mot en trevlig tvåa btw!) i det röda huset blev själv bortfintad å det grövsta och gick därifrån med en helt annan blick, insikt och mycket större fortroende för skolsituationen än vad jag nånsin haft...

Det är en bedrift att prata bort mig måste jag bara få betona, jag har käft som en kobra, iofs intelligens som en struts när jag känner mig hotad - givetvis innefattar också dottern det "MIG" som man inte jävlas med!!

Jag måste härmed höja hatten för en respektfull salut, jag tror banne mig vändningen på skolan är här, kaptenen har redan börjat sno om det stora, njaaa, inte så stora skeppet men nu försöker jag då skriva lite sådär metaforiskt, ok? och jag ger er en respit, ingen dumförklaring än på ett tag minsann!

Vad jag svamlar om egentligen? Ja, utan att lämna ut för många, för mycket, kan jag säga att efter ledningsbytet på en viss skola har mitt förtroende ökat med 110 %, tror även att dottern känner sig lite mer hoppfull, vilket har svajjat en gnutta, MED ALL RÄTT, den sista tiden!

Nu ska vi bara se om bakbenen duger till att infria det truten sa, men vet ni vad, det tror jag, den här gången känns det bra och vi kör en nystart, bättre sent än aldrig!!
1 Emma:

skriven

Men vad roligt att du tittade in =).. Du får självklart hänga hos mig oxå.. Som du säkert har förstått så har jag även en annan blogg.. Men den här är min nya privata ;)



Ja låten är ju underbar :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: