- Wohoooo, 38-an är tillbaka!!

(en ungefär likasamma klänning som min, klicka o titta om ni vill)


Eftersom att dotter ju höll på och provade lite olika partyoutfits i går kväll
så tänkte jag att japp, ett försök till kanske vore på sin plats!!

Jag har nämligen vad som åtminstone förr kallades en "Kennedy"-klänning,
dvs en inte alltför kort, joo, ganska... figursydd svart klänning som jag bara
älskade att gå ut i förr om åren...

Den har väl varit allt utom bekväm att åla sig in i de sista...hundra åren? kanske
men jag var bara tvungen att behålla  den när jag hade min storstädning av
garderoben för ett par år sedan... Då när jag var  övertygad om att jag aldrig
skulle bli mindre än en 42:a alltså
... Många svarta kavajer som bara eldades upp,
jag var ju någonting av en strikt svartklädd, kortkjolad historia i mina yngre år,
sånt som har kommit tillbaka i hundraåttio numer :-(

Jag kunde UTAN svårigheter ta mig i klänningen, lyckades inte dra upp det allra
sista av dragkedjan dock eftersom att man ju är vig som ett kylskåp och jag vet
att jag nästan panikar när jag väl är innesluten och vill ut!!!

Men hursomhaver, nu funderar jag starkt på att våga gå på julgrunken med
jobbet iförd just den klänningen, gäller bara att tänka lite på lyften dagarna innan,
har alltid så stora och fula blåmärken på överarmarna som inte direkt matchar det
stuket av.... elegans? haha!

1 Anna:

skriven

Jaha, där ser man...

Och då undrar jag vad du har för ursäkt till att INTE ta på den lilla blåa under... Hehe!!

Om inget annat, så matchar den ju eventuella blåmärken och då blir dom ju vips ganska sexiga... fniss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: