- Sover bort livet

Ibland kan man fråga sig vad som är meningen med det hela,
men andra dagar känns det ju helt jädra underbart, nu talar jag
om att vara så slut efter jobbet alltså!

Att komma hem efter alla min ynka timmar och känna sig som en
lallande fåne är ju inte kul, men samtidigt så vet jag ju att jag har
gjort mitt, jag har faktiskt gjort lite skillnad, gjort lite nytta och den
här sköna tröttheten i kroppen är helt underbar........ men den här
otroliga segheten i skallen däremot, den är inte underbar.

Vaknade när modern ringde, nu minns jag ju inte vad klockan var
förstås men efter tolv, kanske efter ett, och jag har inte lyckats få
ordning på vare sig ögonen eller tankeförmåga än, irriterande minst
sagt! Kanske lite för att vi faktiskt fick en hel del gjort i går, dottern
och jag, allt som händer efter jobbet är ju dubbelt så jobbigt även
om det till 99 % är tusen gånger roligare, som i går, men man får
betala för det dagen efter...

Tydligen är det dags för ett sånt där mardrömsprojekt idag också,
jag gruvar mig som tusan! Dottern med sitt otroligt tjocka och
vackra hår, ska nämligen i med lite mer hårfärg igen... Det är inte
så enkelt på henne som det är för mig med mina tunna testar....
Minns med skräck tiden när det handlade om blekning haha!

Hårfrisörer är värda sin vikt i guld när det gäller dessa projekt, fast
ändå inte... Hennes kalufs kräver nämligen alltid minst två för-
packningar, om inte tre, och ja, ni kan ju räkna ut själva hur mycket
man får hosta upp om det ska göras professionelt.....

Nå ja, annars blir det lugnt och stilla känner jag, tydligen regnar det
ute så jag tar nog inte nån storhandling i dag, även om det är nära
till jobbet/affären så hatar jag att kånka varor i blötväder, varje meter
blir minst två meter ju mer det droppar ner :-(

Ja, sen får vi ju inte glömma dagens Idol! Kör nog en massa ljus och
mys  för här inne är det kolsvart redan nu så kvällens tema blir myyyys
och ljus och kanske nåt gott till?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: